آفتاب

سناتور دموکرات آمریکایی: انتظار نمی‌رود ایران رفتارش را تغییر بدهد

سناتور دموکرات آمریکایی: انتظار نمی‌رود ایران رفتارش را تغییر بدهد

واحد مرکزی خبر نوشت: سناتور مطرح آمریکایی گفت انتظار نمی رود ایران رفتارش را تغییر بدهد.

سناتور بن کاردین عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت مریلند و نائب رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جلسه ای در این کمیته گفت: « گروه بیرحم تروریستی داعش، تهدیدی جدی به شمار می رود. نقش و راهبرد آمریکا در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) با چالشهایی مواجه است که باید به آن پرداخت. ابتدا باید بر منافع آمریکا در این منطقه و دیگر مناطق جهان تاکید داشت.

وی افزود: یکی از منافع آمریکا متوقف کردن خطر تسلیحات کشتار جمعی است. آمریکا بر تعهدات خودش به امنیت اسرائیل تاکید می کند. مقابله با تروریسم و افراط گرایی خشونت طلب از دیگر تعهدات آمریکا در منطقه است. استقرار حاکمیت خوب و احترام به حقوق بشر نیز از دیگر ملاحظات مطرح در این منطقه است. بدون حاکمیت خوب و احترام به حقوق بشر، نمی توان امنیت و ثبات بلندمدت را در این منطقه انتظار داشت. باتوجه به منابع انرژی که در این منطقه وجود دارد، تامین آزادی تردد شناورها در آبهای منطقه و امکان جابجایی آزاد محموله های تجاری و پایان دادن به جنگهای داخلی در منطقه نیز اهمیت دارد. این مسائل نه تنها برای امنیت و ثبات منطقه اهمیت اساسی دارد بلکه برای مقابله با بحران انسانی نیز اهمیت دارد که در حال حاضر با فرار غیرنظامیان پناهجو از جنگ داخلی سوریه نیز شاهد آن هستیم. با عنایت به این منافع بزرگ آمریکا در منطقه باید به این نکته توجه داشت که اهداف آمریکا در این منطقه چیست و چه ملاحظاتی در تدوین راهبرد آمریکا درباره منطقه لحاظ می شود.»

وی در ادامه افزود: « ما می خواهیم شهروندان ما زندگی عزتمند و توام با فرصت داشته باشند. چالشهای بسیار عظیمی در کشورهای مختلف این منطقه پیش رو قرار دارد. ما توافق هسته ای ایران را نهایی کرده ایم و پیامدهای این توافق همچنان پیش روی ما قرار دارد. ما انتظار نداریم ایران رفتار خودش را تغییر بدهد. باید دید در مسیر آینده چگونه با رفتارهای مشکل آفرین این کشور در حوزه های مرتبط با تروریسم و فعالیتهایش در زمینه موشکهای بالستیک مقابله خواهیم کرد؟ چگونه به مسئله یمن رسیدگی می کنیم؟ چگونه به مشکلات بسیار زیادی رسیدگی می کنیم که در بسیاری از کشورهای منطقه وجود دارد.»

52261

کد N1013484

وبگردی