آفتاب

انتقاد مصری از عدم بهره برداری پروژه راه آهن کرمانشاه پس از 20 سال

انتقاد مصری از عدم بهره برداری پروژه راه آهن کرمانشاه پس از 20 سال

نماینده مردم کرمانشاه از عدم تکمیل و نهایی شدن پروژه‌ی راه آهن کرمانشاه پس از 20 سال انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا مصری در تذکر شفاهی خود در جلسه امروز مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌ی راه آهن کرمانشاه پروژه‌ای است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 20 سال از آن می‌گذرد اما در کمال تعجب شاهد هستیم که رئیس سازمان مدیریت به حوزه‌ی انتخابیه قبلی خودش مراجعه می‌کند و 160 میلیارد تومان به آن پروژه‌ی راه آهن کمک می‌کند بدون این که یک ریال به پروژه‌ای که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اختصاص داده شود.

وی همچنین در تذکری به وزارت راه و سازمان مدیریت اظهار کرد:‌ مجلس شورای اسلامی قانونی را در مورد رزمندگان معسر تصویب کرد که از ابتدای سال 94 ، 75 درصد حقوق و دستمزد پرداخت شود اما در چهار ماهه اول امسال حتی یک ریال به این رزمندگان کمک نشده و دولت قانون را اجرا نکرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطر نشان کرد:‌ تنها در مرداد و شهریور به آنها حقوقی پرداخت شد اما دوباره از مهر ماه این مبلغ را قطع کردند رزمندگانی که روزی که ما به آنها احتیاج داشتیم یک روز تاخیر نکردند چرا امروز باید چهار ماه به چهار ماه به آنها کم لطفی شود اگر این ها می‌گفتند چهار ماه دیگر به جبهه می‌رویم و جبهه ما خالی می‌شد چه کسی جواب مردم را می‌داد؟

مصری با اشاره به قانون مصوب مجلس درباره‌ی جذب حق‌التدریسی ها در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه تاکنون نیروهای پیش دبستانی و حق‌التدریس‌ها جذب نشدند و انتظار می‌رود که قانون اجرایی شود.

وی در پایان اظهار کرد: در خصوص یارانه‌ی نشریات نیز متاسفانه تبعیض زیادی انجام گرفته است که به بعضی از استان‌ها بسیار ناچیز یارانه تعلق گرفته و این درخواست عمده نمایندگان است که امیدواریم دقت و توجه کافی شود.

انتهای پیام

کد N1013452

وبگردی