آفتاب

نیروهای ارتش عراق وارد شهر الرمادی شدند

نیروهای ارتش عراق وارد شهر الرمادی شدند

واحد مرکزی خبر نوشت: نیروهای ارتش عراق عملیات گسترده ای را از همه محورها برای آزادسازی شهر الرمادی آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «الدیار»،  سرلشکر اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار گفت نیروهای عراقی توانسته اند پس از عبور از پل استراتژیک البوفراج در شمال شهر الرمادی از محورهای مختلف به ویژه محور شمالی وارد این شهر شوند.

وی در عین حال به درگیریهای شدید با عناصر داعش در الرمادی اشاره کرد. بنابر گزارشها در درگیریها در اطراف الرمادی و نیز دیگر مناطق عراق در بیست و چهار ساعت گذشته، سی و سه عنصر داعش به هلاکت رسید، پنج خودروی بمب گذاری شده منهدم و دوازده سنگر تروریستها ویران شد.

نیروهای امنیتی قانون منع آمد و شد در شهرستان الخالدیه در شرق شهر الرمادی مرکز استان الانبار واقع در غرب عراق به اجرا درآوردند.نیروهای عراقی می گویند پیشروی های خود را از سمت البوفراج و البوذیاب شمال و شمال شرق الرمادی ادامه می دهند اما این پیشرویها به کندی صورت می گیرد. این در حالی است که این مناطق تنها 500 متر با پایگاههای داعش فاصله دارند .

یک منبع امنیتی کندی پیشرویهای ارتش عراق را به حملات ناگهانی گروه داعش از سمت منطقه ثنکوره  شمال غرب الرمادی نسبت می دهند که براثر آن جنگنده بمب افکنهای ارتش عراق و همچنین جنگنده های ائتلاف برای پشتیبانی از نیروهای زمینی برای خنثی نمودن این حملات به پرواز درآمدند. از اینرو نیروهای پیشروی کننده درمناطق البوفراج و البوذیاب بدون پوشش هوایی و پشتیبانی توسط جنگنده های عراقی و ائتلاف باقی ماندند.

حملات هوایی همچنین شامل مواضع و مراکز استقرار داعش در مناطقی در سنجار غرب موصل شده و این مواضع به شدت بمباران شد که تصاویری که مشاهده می کنید ( 00:01:21.05 ) نمونه ای از بمبارانهای اخیر در سنجار است.

این بمبارانها به نیروهای پیشمرگ کمک کرده و باعث شد این نیروها مناطقی را از شهرستان سنجار به تصرف درآوردند.

مناطق سنجار دارای موقعیتی راهبردی و مهم است زیرا این مناطق بر راه ارتباطی بین استان نینوا و کشور سوریه اشراف دارد و گروه داعش از این جاده برای عبور و مرور استفاده می کند. و این مناطق تنها راهی است که کالاها ومواد غذایی و سوخت مورد نیاز شهر موصل از آن انتقال داده می شود.

در خبری دیگر سعید مموزینی مسئول روابط عمومی شاخه چهاردهم حزب دموکرات در موصل گفت تروریستهای داعش دوازده نوجوان عراقی را که تلاش می کردند از یک پادگان آموزشی در شهر موصل فرار کنند اعدام کردند.

وی افزود این نوجوانان که در منطقه الغابات در اطراف موصل اعدام شدند، بین دوازده تا شانزده سال داشتند. به گفته سعید مموزینی، عناصر داعش معلمانی را که از حضور در مدارس آموزشی کودکان وابسته به داعش در موصل ممانعت می کنند، سر می برند. این مجازات شامل آن دسته از کارکنان ادارات تحت سیطره داعش که کار خود را ترک کرده اند نیز می شود.

پایگاه خبری العهد گزارش داد: شماری از عناصر داعش (گروه تکفیری صهیونیستی ) در اثر انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر گذرگاه البعاج در غرب موصل به هلاکت رسیدند. عناصر داعش از این جاده برای رفتن به سوریه استفاده می کنند.

52261

کد N1013437

وبگردی