آفتاب

یک پایگاه فرانسوی: آمریکا با دقت رویدادهای سیاسی در الجزایر را رصد می‌کند

یک پایگاه فرانسوی: آمریکا با دقت رویدادهای سیاسی در الجزایر را رصد می‌کند

یک پایگاه فرانسوی در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از نزدیک تحرکات در الجزایر درخصوص تعیین جانشین برای رئیس‌جمهور این کشور را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه فرانسوی "موند افریک" در گزارشی اعلام کرد: در سایه رکود سیاسی‌ که واشنگتن معتقد است در الجزایر وجود دارد و همچنین پیامدهای بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت، آمریکا از نزدیک تحرکات در الجزایر را درخصوص تعیین جانشینی برای "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس‌جمهوری این کشور دنبال می‌کند.

طبق گفته این پایگاه خبری، آمریکا به دنبال واکنش‌های احتمالی در صورت روی کار آمدن "السعید بوتفلیقه" برادر عبدالعزیز بوتفلیقه و مشاور وی در چارچوب طرح تعیین جانشین طبق طرح موروثی است چراکه در صورت انتخاب وی مجددا نظام بوتفلیقه سر بر می‌آورد.

اخیراً تغییرات چشمگیری در دستگاه سازمان اطلاعات الجزایر صورت گرفته است که به گفته تحلیلگران برای افزایش نفوذ عبدالعزیز بوتفلیقه و سیطره وی بر نهادها است.

از سوی دیگر عبدالعزیز بوتفلیقه گفت که قانون اساسی آتی این کشور شامل مکانیزم مستقلی برای نظارت بر انتخابات است تا بر تمایل جهت شفاف بودن و تضمین سالم بودن انتخابات تاکید شود.

رئیس‌جمهوری الجزایر به صورت ضمنی در سخنرانی خود به مناسبت شصت‌ویکمین سالگرد انقلاب آزادسازی الجزایر به یکی از خواسته‌های مخالفان مربوط به تشکیل هیات مستقل نظارت بر انتخابات پاسخ مثبت داد.

عبدالعزیز بوتفلیقه تصریح کرد که قانون اساسی جدید به تقویت وحدت ملی میان الجزایری‌ها می‌انجامد و این اصلاحات تضمین‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد تا احترام به حقوق شهروندان، آزادی‌های آنها و همچنین استقلال دستگاه قضا تقویت شود.

وی همچنین به اوضاع این کشور اشاره کرد و عنوان داشت که زنان و مردان الجزایر باید نسبت به شرایط مرحله کنونی آگاه باشند و در مقابل چالش‌ها آشفته نشوند چراکه بسیاری از این چالش‌ها برای ترساندن مردم به وجود می‌آید.

انتهای پیام

کد N1013408

وبگردی