آفتاب

یک نامزد جمهوری‌خواه آمریکا: ایران و روسیه اوباما و کری را بیچاره کرده‌اند

یک نامزد جمهوری‌خواه آمریکا: ایران و روسیه اوباما و کری را بیچاره کرده‌اند

نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده از طرح باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در ارسال 50 نیروی عملیات ویژه به سوریه، به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، بن کارسون، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا با بیان این که طرح سوریه نقشی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سوریه در جنگ سوریه ایفا می‌کند را نادیده می‌گیرد، گفت: طرح بسیار بسیار بزرگ من پوتین و نیز ایران را در بر می‌گیرد. ایران و روسیه نیروهایی هستند که در حال سرپا نگه داشتن رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند. گرچه پوتین به سوریه رفته و گفته قصد دارد با داعش مبارزه کند اما او واقعا در حال جنگ با نیروهای ضد اسد است.

این جراح اعصاب بازنشسته اضافه کرد که آمریکا باید برای حفاظت از شورشیان سوریه مخالف رژیم اسد منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

سناتور لیندسی گراهام دیگر نامزد جمهوری خواه نیز با انتقاد از اقدام ایالات متحده در ارسال نیروهای ویژه گفت: این اقدام به عنوان نشانه ضعف از سوی دشمنان ایالات متحده تعبیر خواهد شد و این طرح هیچ شانس موفقیتی ندارد.

وی همچنین، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده را به دلیل اعتماد کردن به ایران و روسیه فردی کاملا خیال پرداز خطاب کرد.

گراهام مدعی شد که ایران و روسیه، اوباما و کری را بیچاره کرده‌اند!

به گزارش ایسنا، پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که قصد دارد 50 نیروی ویژه برای مشاوره به مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه اعزام کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از دادن اطلاعات بیشتر درباره‌ی اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه امتناع کرد. اما بر این مساله تاکید کرد که هیاتی از مشاوران ویژه آمریکایی به سوریه اعزام می‌شوند تا ظرفیت‌ نیروهای محلی را برای مقابله با داعش تقویت کنند.

انتهای پیام

کد N1013247

وبگردی