آفتاب
معاون دبیر کل مجمع مجالس آسیایی مطرح کرد

لزوم همگرایی کشورهای آسیایی برای حل مشکلات این قاره

لزوم همگرایی کشورهای آسیایی برای حل مشکلات این قاره

معاون دبیر کل مجمع مجالس آسیایی بر لزوم همگرایی کشورهای آسیایی برای حل مشکلات این قاره تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سیدعلی خرم در مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد ، اظهار کرد: آنچه مجمع مجالس آسیایی( APA) دارد کفایت می‌کند که به اهداف خود دست یابد چرا که APA یک چارچوب قابل اتکا برای رایزنی بین کشورها در خصوص مسائل مختلف دارد و ارتباطات، تعاملات و همکاری بین کشورهای عضو را تسهیل می‌کند و نقطه نظرات کشورها در قبال تحولات جهانی و منطقه ای را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی بر تاکید بر لزوم شناسایی اولویت ها برای همگرایی و ظرفیت سازی برای ملت های آسیایی خاطر نشان کرد: APA ایده همگرایی را ارتقا داده است چرا که رسیدن به همگرایی در بین کشورهای آسیایی یک تلاش خطیر است که نیازمند شرایطی است و قطعا با چالش هایی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

خرم خاطر نشان کرد: همگرایی منطقه ای و بین‌المللی را نمی شود از بیرون وارد کرد بلکه ما نیاز به همکاری بلند مدت و ادامه دار داریم. به ویژه اینکه پروسه همگرایی در آسیا با چالش هایی مواجه است.

معاون دبیر کل مجمع مجالس آسیایی فقر را از جمله مشکلات قاره آسیا عنوان کرد و افزود: نیمی از جمعیت آسیا روزانه کمتر از دو دلار درآمد دارند و مشکلاتی از نظر توسعه و شکاف روزافزون بین کشورهای آسیایی نیز به چشم می خورد. در کنار این‌ها مشاجرات بین قومیت های مختلف و تشدید و گسترش تروریست و خشونت هم مواردی است که نباید نادیده گرفته شود و این‌ها در نشست دو روزه APA در دستور کار خواهد بود.

وی در پایان ابر از امیدواری کرد که اجلاس دو روزه APA نتایج موفقیت آمیز و تشریک مساعی کشورهای عضو در راستای دستیابی به اهداف را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1013235

وبگردی