آفتاب
در جلسه علنی امروز گرفت؛

مخالفت مجلس با فوریت کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص

مخالفت مجلس با فوریت کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت لایحه «کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص» مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی دو فوریت لایحه «کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص» در دستور کار مجلس قرار گرفت.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان و خانواده به عنوان یکی از درخواست‌کنندگان این دو فوریت، در موافقت با دو فوریت این لایحه با اشاره به شرایط سخت کار کردن برای زنان شاغل دارای شرایط خاص، اظهار داشت: این لایحه مربوط به گروهی از زنان است که با وجود داشتن شرایط خاصی از قبیل همسر یا فرزند معلول مجبور هستند ۴۴ ساعت در هفته کار کنند، اما با کاهش هشت ساعته و تعیین ۳۶ ساعت کار در هفته به آنها کمک می‌شود.

در نهایت پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دو فوریت این لایحه به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۸۷ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر، با دو فوریت بررسی این لایحه مخالفت کردند.

سپس یک فوریت این درخواست به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۹۷ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده با یک فوریت نیز مخالفت کردند؛ بنابراین این لایحه که به گفته محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس فقط یک رأی دیگر لازم داشت تا به صورت یک فوریتی بررسی شود، به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد تا پس از بررسی بیشتر به صورت عادی در نوبت بررسی در صحن علنی قرار گیرد.

کد N1013180

وبگردی