آفتاب

استفاده شورشیان سوری از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در حومه دمشق

استفاده شورشیان سوری از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در حومه دمشق

یکی از مهم‌ترین گروه‌های شورشی سوریه در بزرگترین مامن شورشیان در اطراف دمشق از ده‌ها گروگان در حالی که در قفس‌های آهنی زندانی شده‌اند به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گروه شورشی "جیش الاسلام" که به عنوان قدرتمندترین گروه شورشی در اطراف پایتخت سوریه شناخته می‌شود، سربازان دولتی و شهروندان علوی زندانی خود را در گروه‌های پنج نفر در قفس‌های آهنی انداخته و برای متوقف کردن بمباران‌های دولت این قفس‌ها را در میادین عمومی در "غوطه دمشق" قرار داده است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید: جیش‌الاسلام از این گروگان‌ها و ربوده‌شدگان که گاهی خانواده‌ها را نیز شامل می‌شود، به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. در میان قفس‌های این گروه علاوه بر نظامیان اسیر و مردان، زنانی از طایفه علوی سوریه نیز دیده می‌شوند.

نیروهای دولتی سوریه در پاسخ به راکت‌های شورشیان که پایتخت را هدف می‌گیرد، همواره مناطق شرقی دمشق موسوم به غوطه شرقی را بمباران می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید روز جمعه دست‌کم 70 تن بر اثر بمباران در این منطقه کشته و 550 تن زخمی شدند.

در همین حال شبکه خبری شام متعلق به شورشیان با انتشار فیلمی قفس‌هایی پنج نفره از زنان و مردان را نشان داد که با کامیون به مکان‌های مشخص‌شده‌ای منتقل می‌شدند.

این زنان و مردان رو به دوربین از نیروهای دولتی خواستند تا بمباران غوطه را متوقف کنند.

عبدالرحمن در ادامه اظهاراتش گفت: اکثر این غیرنظامیان توسط جیش‌الاسلام طی دو سال گذشته در همین منطقه ربوده شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1013071

وبگردی