آفتاب

برگزاری دهمین جشنواره قرآنی مُدْهَامَّتَان در قزوین

برگزاری دهمین جشنواره قرآنی مُدْهَامَّتَان در قزوین

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی مُدْهَامَّتَان در قزوین خبر داد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی مُدْهَامَّتَان در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی اظهار کرد: دهمین جشنواره قرانی مُدْهَامَّتَان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌‎شود.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل این جشنواره کسانی می‌توانند شرکت کنند که به طور ثابت در طرح تلاوت نور مساجد حضور داشته باشند و شرکت کنندگان در رشته اذان نیز باید از موذنین مساجد باشند و این امر نیز به تائید کتبی امام جماعت مسجد رسیده باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: در رشته حفظ قرآن آقایان در حفظ کل، 10 و 20 جز و خوهران در حفظ کل و 20 جز می‌توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص رشته تفسیر نیز این رشته ویژه امامان جماعت مساجد است و رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز برای گروه سنی 8 تا 15 سال برگزار خواهد شد که در این رشته با اقامه یک رکعت نماز توسط شرکت کنندگان، قرائت حمد، سوره و اذکار نماز آن‌ها در حضور داوران بررسی و تصحیح خواهد شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره فقط می‌توانند در یک رشته ثبت نام کنند که بعد از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، رتبه‌های برتر هر رشته به استثنای رشته تصحیح قرائت نماز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی اعلام کرد: این جشنواره در استان قزوین با مشارکت کانون ایثار و شهادت مسجد خاتم الانبیای قزوین برگزار می‌شود که تاکنون 100 نفر در استان برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که این تعداد تا روز برگزاری این جشنواره افزایش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان 12 آبان ماه در مسجد خانم الانبیا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این روز به رقابت در رشته‌های قرآنی می‌پردازند.

رمضانی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان یادآور شد: شناسایی استعدادها، ترویج انس با قرآن و ایجاد بستری برای فعالیت‌های قرآنی و ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در برنامه‌های قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام

کد N1012996

وبگردی