آفتاب
با هدف اختصاص به پناهجویان سوری انجام شد،

کمک 28 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به اردن

کمک 28 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به اردن

اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمک مالی بالغ بر 28 میلیون یورو را به اردن برای کمک به برآورده شدن نیازهای پناهجویان در فصل زمستان اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریستوس استیلیانیدس کمیساریای امور انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا در حاشیه بازدید خود از کمپ الزعتری در شمال اردن اختصاص این کمک مالی را اعلام کرد. این کمپ پذیرای 80 هزار پناهجو از سوریه است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: امروز اعلام می کنم که اختصاص 28 میلیون یورو تنها برای اردن است. این پول برای برآوردن نیازهای اضطراری پناهجویان سوری و سازمان های میزبان دراین باره اختصاص یافته است.

با توجه به آخرین کمک مالی، میزان کمک اتحادیه اروپا از زمان شروع بحران سوریه در سال 2011 به 198 میلیون یورو رسیده است.

وی اضافه کرد: بحران پناهجویان سوری در پنجمین سال خود قرار گرفته است و گستردگی مشکلاتی که آنها با آن مواجه هستند، بیشتر از گذشته است. هم چنین با نزدیک‌تر شدن زمستان، زندگی روزانه سخت تر از گذشته می شود. به همین دلیل هر گونه کمک در چنین شرایطی بسیار مهم است.

انتظار می رود که این کمک مالی برای نیازهای اولیه پناهجویان مانند مراقبتهای بهداشتی، آب آشامیدنی، تامین پناهگاه های لازم و تحصیل مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این بازدید خود با مسوولان سازمان ملل که در این کمپ فعالیت می کنند و خانواده های پناهجو دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان پناهجویی سازمان ملل تخمین زده است که بیش از چهار میلیون سوری به دلیل جنگ داخلی در سوریه آواره و بی خانمان شده اند و بر اساس گزارش های به دست آمده، در این درگیریها بیش از 250 هزار نفر کشته شده اند.

اردن اعلام کرده است که یک میلیون و 400 هزار نفر از جنگ سوریه فرار کرده و به این کشور آمده اند اما سازمان ملل این رقم را 600 هزار نفر اعلام کرده است.

نزدیک به 80 درصد از سوری هایی که در اردن ساکن هستند، در خارج از کمپ‌های پناهجویی زندگی می کنند.

انتهای پیام

کد N1012908

وبگردی