آفتاب

توافق واشنگتن و سئول برای تشدید همکاری های نظامی علیه کره شمالی

توافق واشنگتن و سئول برای تشدید همکاری های نظامی علیه کره شمالی

وزیر دفاع آمریکا در سفر به سئول با مقامات نظامی کره جنوبی درباره مواردی چون کنترل نیروهای مشترک نظامی و لزوم مقابله با اقدامات کره شمالی به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که به کره جنوبی سفر کرده است در نشست امنیتی که با حضور «هان مین کو» همتای کره ایش برگزار شد، شرکت کرد.

پس از پایان این نشست که پشت درهای بسته انجام شد، دو طرف با صدور بیانیه ای کره شمالی را تهدیدی نزدیک، خطرناک و مداوم معرفی کرده و از تشدید تلاش های مشترک نظامی برای مقابله با دولت پیونگ یانگ سخن گفتند.

مطابق با این بیانیه، آمریکا و کره شمالی موافقت خود را برای اجرای طرح ردیابی و نابودی موشک های کره شمالی اعلام کردند.

علاوه بر این، کارتر اعلام کرد کنترل نیروهای نظامی مشترک دو کشور مادامی که سئول از توانایی لازم برای مقابله با کره شمالی برخوردار نباشد، همچنان بر عهده آمریکا خواهد بود. تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی به ۲۸۵۰۰ نفر می رسد.

در نشست امنیتی امسال، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا و دریاسالار «هری هریس» فرمانده مقر پاسیفیک ایالات متحده نیز حضور داشتند. قرار است دانفورد به زودی از منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره بازدید کند حال آنکه دریاسالار هریس برای توضیح درباره اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تعدی به حریم آبی چین عازم پکن خواهد بود.

کد N1012892

وبگردی