آفتاب
با اخطار نماینده مردم سمنان و موافقت مجلس؛

بررسی طرح بیمه اعضای صندوق آتیه ساز از دستور مجلس خارج شد

بررسی طرح بیمه اعضای صندوق آتیه ساز از دستور مجلس خارج شد

بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آتیه ساز، با اخطار قانون اساسی نماینده مردم تهران و موافقت رئیس و نمایندگان مجلس از دستور کار صحن علنی خارج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آتیه ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی، به عنوان نخستین دستور صحن علنی اعلام شد.

بررسی کلیات این طرح روز گذشته در صحن علنی مجلس آغاز شده بود و صبح امروز نمایندگان وارد بررسی جزئیات طرح شدند؛ اما پس از ورود به جزئیات طرح، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در اخطاری با استناد به اصل ۴۶ قانون اساسی و با اشاره به خصوصی بودن این موسسه، ادغام آن در یک بخش دولتی مانند سازمان تامین اجتماعی را خلاف قانون اساسی خواند.

پس از اخطار نماینده مردم سمنان، علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس نمی تواند در رابطه با ادغام بخش های خصوصی در بخش های دولتی و نیمه دولتی وارد شده و قانونگذاری کند، اظهارداشت: اگر موسسه صندوق حمایت آتیه ساز مربوط به بخش خصوصی است، چنین امکانی برای مجلس وجود ندارد.

وی اظافه کرد: اگر مالک راضی باشد بحث دیگری است، اما اگر مالک راضی نباشد نمی توانیم وارد شویم.

در نهایت با وارد دانسته شدن اخطار نماینده مردم سمنان و به رای گذاشتن آن، نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن مجلس با این اخطار موافقت کردند؛ بنابراین بررسی این طرح از دستور صحن علنی به طور کامل خارج شد.

کد N1012838

وبگردی