آفتاب
با انتشار پیامی؛

الظواهیری خواستار وحدت گروه های افراطی علیه روسیه، ایران و غرب شد

الظواهیری خواستار وحدت گروه های افراطی علیه روسیه، ایران و غرب شد

رهبر القاعده با انتشار پیامی صوتی از اعضای داعش و دیگر گروه های افراطی خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات داخلی علیه نفوذ روسیه و آمریکا در خاورمیانه متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ایمن الظواهیری» رهبر القاعده با انتشار پیامی ضبط شده از اعضای دیگر گروه های افراطی دعوت کرد تا برای مقابله با تهدیدی که به زعم وی از جانب روسیه و غرب متوجه عراق و سوریه است، با یکدیگر متحد شوند.

در این پیام صوتی که به وحدت بیشتر گروه های تروریستی القاعده و داعش اشاره دارد، الظواهیری مدعی شد: آمریکایی ها، روس ها، ایرانی ها، علوی ها و حزب الله در نبرد علیه ما با یکدیگر همکاری می کنند. آیا ما قادر نیستیم که با هدف مقابله با آنها به درگیری بین خودمان خاتمه دهیم؟

هیچ مشخص نیست که این پیام صوتی که در شبکه های اینترنتی انتشار یافته دقیقا چه زمانی ضبط شده است، اما با توجه به اشاره ای که به روسیه شده، احتمال می رود که ضبط آن بعد از حملات هوایی روسیه در سوریه اتفاق افتاده باشد.

ناگفته نماند، الظواهیری در پیامی که اواسط سپتامبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) منتشر شد، مشروعیت «البغدادی» و گروه داعش را زیر سؤال برد، اما اعلام کرد که با پیوستن مریدانش به این گروه با هدف جنگیدن علیه ائتلاف هوایی آمریکا در عراق و سوریه مخالفتی ندارد.    

کد N1012834

وبگردی