آفتاب
فرهاد توحیدی در گفتگو با مهر:

منابع مالیِ حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران هنوز تامین نشده است

منابع مالیِ حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران هنوز تامین نشده است

دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران از تامین نشدن منابع مالی حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران از سوی دولت خبر داد.

فرهاد توحیدی دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قرار بود در روز ملی سینما برای حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران ثبت‌نام شود اما شرایط برای انجام این کار فراهم نشد، گفت: دولت به دلیل گرفتاری‌های متعددی که دارد تا امروز نتوانسته مطابق اساسنامه ۲ درصد بودجه سالانه سهم سازمان سینمایی را به صندوق این حساب واریز کند و تا زمانی که منابع مالی تامین نشده باشد، آغاز ثبت‌نام و پذیرش اعضا کار اشتباهی است.

وی تاکید: در چنین شرایطی اگر قرار باشد از سینماگران برای حساب کمک هزینه بیکاری ثبت نام و صندوق تشکیل شود، ممکن است توقعاتی ایجاد شود که حساب کمک هزینه بیکاری نتواند به آن پاسخ دهد و برای پرهیز از این وضعیت تا زمانی که منابع مالی تامین نشده است کار اجرایی صندوق را آغاز نمی کنیم.

دبیر هایت اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران با اشاره به انجام مسئولیت‌های خانه سینما در روند ایجاد این حساب بیان کرد: قرار است یک آیین نامه برای این حساب کمک هزینه نوشته شود که برای این کار نظرسنجی از اصناف خانه سینما صورت می‌گیرد و مقدمات امر توسط خانه سینما به پایان رسیده است. این نظرسنجی شامل تعریف دوره بیکاری از سوی اصناف مختلف است، چرا که زمان بیکاری در کانون کارگردانان و انجمن بازیگران متفاوت است و باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر صنفی باید نگاه صنفی خود را نسبت به آن نظرسنجی اعلام می کرد که بخش اعظمی از این نظرسنجی انجام شده و در اختیار خانه سینما قرار گرفته است، در حال حاضر زمینه نوشتن آیین نامه فراهم شده است.

توحیدی با تاکید بر اینکه با توجه به فراهم بودن زمینه لازم برای نگارش آیین نامه می توان همه کارها را پیش برد، بیان کرد: اما وقتی اصل قضیه فراهم نباشد کارهایی که تا امروز انجام شده است، به عنوان حاشیه خواهد ماند. مصالح لازم برای نگارش آیین‌نامه فراهم شده است و زمانی که هیات امنا به این نتیجه برسند که می توانند منابع مالی تعریف شده ای را برای آغاز به کار صندوق داشته باشند برای این حساب ثبت نام صورت می گیرد و باقی کارها هم ظرف مدت کوتاهی انجام می شود.

دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران در پایان تاکید کرد: مشکل اصلی ما برای ایجاد این حساب، بی پولی است و دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به دلیل وضعیت اقتصادی توانایی تامین این بودجه را ندارند.

کد N1012810

وبگردی