آفتاب

نشانه هایی از کاندیداتوری جلیلی در انتخابات مجلس/ او سر لیست جبهه پایداری می شود؟

نشانه هایی از کاندیداتوری جلیلی در انتخابات مجلس/ او سر لیست جبهه پایداری می شود؟

آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «بوی جلیلی آمد» نوشت: دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که روزی سودای ریاست کشور را در سر می‌پروراند و با ظاهری خاص و عینک ته استکانی همیشگی در سفرهای انتخاباتی، پیام مقاومت را به سرتاسر کشور مخابره می‌کرد و انگشتر عقیق و دکمه‌های یقه بسته و چهره آرام اما تندگوی او، برایش نمادی از نمایش ارزشها و اعتقادات بود، بسیار پایین تر از حد انتظارات ظاهر شد و تعداد آرایش در رقابت‌های ریاست جمهوری آنقدر کم از آب درآمد که تا مدتها سوژه کامیابان و پیروزان آن روز بود، تا جایی که فاتحان انتخابات 92 می‌گفتند که مخالفان، اندازه همان 3، 4 میلیون طرفداری که دارند سروصدا کنند! هرچند که سر و صدای مغلوبان، از آن زمان همیشه بلندتر از اکثریت شد و هرگز دست از فریاد برنداشتند و موضعشان کمافی‌السابق، تغییر که هیچ! تعدیل هم نشد!

آخرین مانور جنجالی و پرسر و صدای او بعد از دعوتی که کمیسیون برجام ازوی کرد، کلید خورد، همان جایی که "علم" مخالفت با توافق صورت گرفته را بلند کرد و گفت این (توافق) آنی نیست که می‌گویند! جلیلی این روزها بعد از آن چهره‌ای که از خود در جریان توافق به جای گذاشت، به همایشی دیگر هم با عنوانی قابل تامل دعوت شده است، همایشی با اسم " زنده باد مرگ برآمریکا "!

ولی حقیقت این است که این همایش، می‌تواند بعد ازجریان برجام یک نشانه و یک پیام باشد. اینکه او (جلیلی) حالا خود را برای یک میتینگ سیاسی دیگر آماده می‌کند، میتینگی که می‌تواند همراه با حمله به رقیب، زمانی برای وی باشد تا بازهم از دیپلماسی نوع خودش بگوید و اینکه ما همچنان مشت کوبیدن بر دهان مخالفان را بر راه حل‌های دیگر ترجیح می‌دهیم و در همین راستاگوشه چشمی داشته باشد برای هجمه علیه دولت فعلی و ساختار و عملکرد آن.

و در کنار همه اینها، یک گمانه زنی دیگر را بیش از پیش پررنگتر کند.. . دیگر زمان زیادی به انتخابات اسفندماه نمانده است و به همین دلیل هر تحرکی و سخنرانی آنهم از سوی سیاسیونی مثل جلیلی نمی‌تواند بی دلیل باشد.

آیا می‌شود استنباط کرد عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که بسیاری او را یک اصولگرای اصیل! می‌دانند و ریشه دار، قرار است پای به عرصه دوباره قدرت بگذارد و یکی از نام‌های بزرگ اصولگرایان در مجلس را از آن خود کند؟ آیا حتی بعد از شکست تاریخی دو سال پیش، سرخوردگان دیروز انتخابات حاضر می‌شوند تا دوباره با ورق جلیلی بازی کنند و هزینه‌های احتمال باخت آن را به جان بخرند ولی او را بار دیگر در آستانه روزهای رقابت روکنند؟

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال سرلیست بودن جلیلی در بین گروه‌هایی مثل جبهه پایداری‌ در صورت ورود به انتخابات اظهار داشت: "احتمال این موضوع کم است، چون اساساً مشخص نیست جبهه پایداری بخواهد لیست جداگانه‌ای از اصولگرایان بدهد و برای خودش به طور مستقل سرلیست داشته باشد، پس چون امکان دارد مجموعه اصولگرایان در یک لیست واحد قرار داده شوند، جلیلی صرفاً در طیف اصولگرایان جای می‌گیرد و بعید است او سرلیست باشد. البته منوط به اینکه جبهه پایداری لیست جداگانه‌ای ندهد."

صادق زیباکلام درباره احتمال حضور جلیلی در انتخابات مجلس گفت: "من معتقدم ایشان برای ورود به مجلس بسیار جدی است و جزو یکی از نامزدهای اصلی تندروها برای انتخابات مجلس خواهد بود و از تهران یا قم برای مجلس دهم کاندیدا خواهد شد. اصولگرایان معتدل و میانه‌رو نسبت به جلیلی تعلق خاطر ندارند ولی ممکن است او جزو سرلیست نامزدهای جبهه پایداری باشد."

2727

 

 

کد N1012800

وبگردی