آفتاب

آنگ سان سوچی هوادارانش را به حفظ ثبات میانمار فراخواند

آنگ سان سوچی هوادارانش را به حفظ ثبات میانمار فراخواند

آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان میانمار در جمع ده ها هزار تن از هواداران خود از آنها خواست تا زمان برگزاری انتخابات، در راستای حفظ ثبات این کشور بکوشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، سوچی بخت اول انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور است که روز هشتم نوامبر، هفدهم آبان برگزار خواهد شد.

اقلیت‌های میانمار که برای سال ها تحت تبعیض نظامیان حاکم بر این کشور و اکثریت بودایی بوده‌اند، به این انتخابات که از آن به عنوان یک انتخابات دموکراتیک تاریخی در میانمار نام برده می شود، امید زیادی بسته اند.

رهبر مخالفان میانمار در سخنرانی برای جمع عظیمی از مردم، یک هفته مانده به انتخابات تاریخی این کشور از هواداران خود خواست ثبات را در کشور تا پایان کار حفظ کنند.

در این گردهمایی گسترده ده‌ها هزار نفر از طرفداران حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی در حومه یانگون گرد هم آمده بودند تا به سخنرانی سوچی گوش کنند. سوچی می خواست سخنرانی خود را در مرکز یانگون نزدیک جایی که برای اولین بار سخنرانی سیاسی خود را در 1988 انجام داده بود، برگزار کند اما مقامات شهر یانگون درخواست سوچی را رد کردند و به او مجوز تجمع در مرکز شهر را ندادند.

انتهای پیام

کد N1012744

وبگردی