آفتاب

حماس: هر تلاشی برای به شکست کشاندن انتفاضه ناکام خواهد ماند

حماس: هر تلاشی برای به شکست کشاندن انتفاضه ناکام خواهد ماند

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که هر گونه تحرک بین‌المللی یا منطقه‌ای برای به شکست کشاندن اتفاضه قدس ناکام خواهد ماند؛ چرا که جوانان نقش اصلی را در این انتفاضه ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان مراسمی که جمعیت خیریه فلاح نشانه حمایت از قدس ترتیب داده بود، خاطر نشان کرد که ملت فلسطین در میدان مبارزه متحد است و پیشاپیش رهبران خود حرکت می کند. این ملت به خاطر حمایت از قدس شکاف داخلی را کنار گذاشته است و حتما در این راه موفق هم خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود: راهکار مقاومت باعث وحدت و همبستگی ملت فلسطین می‌شود و از همین رو، ما به امت و ملت خود می گوییم که راهی جز وحدت در پشت سنگر مقاومت نداریم.

رضوان همچنین جنبش فتح و تشکیلات خودگردان را به حمایت از انتفاضه به منظور دفاع از ملت فلسطین فراخواند و تصریح کرد که ملت فلسطین نیازمند این است که سرویس های امنیتی کرانه باختری در سایه حملات سازمان یافته رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی از ملت فلسطین و فرزندان امت دفاع کند؛ نه این که یار و یاور این رژیم علیه ملت و امت خود باشد.

این رهبر جنبش حماس در ادامه اظهارات خود تمامی طرف‌های فلسطینی را به لزوم برگزاری فوری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین به منظور حمایت از انتفاضه و اجرای توافق آشتی ملی فراخواند و گفت: ما باید پس از اتحاد در عرصه میدانی که جوانان فلسطینی در راه دفاع از مسجد الاقصی به نمایش گذاشتند، به وحدت ملی ادامه دهیم.

وی اعلام کرد: جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت ما نمی تواند روح انتفاضه را از بین ببرد؛ چرا که این ملت انتفاضه را بهترین راه و وسیله برای واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی می داند.

رضوان ضمن تاکید بر این مساله که «مبارزه ما تا آزادسازی مسجد الاقصی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود ادامه خواهد یافت»، گفت: جامعه بین‌المللی که سعی در ناکام گذاشتن و مهار انتفاضه قدس را دارد، باید رژیم صهیونیستی را به خروج از فلسطین متقاعد کند؛ چرا که تماس ها و دیدارهایی که با هدف حذف آرمان فلسطین صورت می گیرند، هیچ فایده ای ندارند.

از سوی دیگر، حسن صیفی، سرپرست وزارت اوقاف فلسطین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی گمان می کرد که قدرت نظامی به تنهایی کافی است تا مسجد الاقصی را به تنهایی آماج حملات و تجاوزات خود قرار دهد اما از عقیده و انگیزه جوانان انقلابی فلسطین اطلاعی نداشت.

وی افزود: این انتفاضه برخواسته از اراده ملت است و به خواست رهبران و مسئولان فلسطینی شکل نگرفته است و جریان سازش (تشکیلات خودگردان فلسطین) باید بداند که نسلی از جوانان فلسطینی را همراه خود دارد و از رژیم اشغالگر قدس نهراسد.

صیفی تصریح کرد که انتفاضه قدس تمامی معادلات مقامات صهیونیستی را که سعی در تغییر تفکر و ذهنیت جوان‌ها نسبت به مسجد مبارک الاقصی را داشتند، به هم ریخت و رژیم صهیونیستی اکنون برای دست زدن به هر گونه تجاوزی علیه این مسجد هزار بار حساب و کتاب می‌کند.

وی افزود رژیم صهیونیستی فکر می کرد که می تواند اهالی قدس و ساکنان فلسطین اشغالی را یهودی کند و نسل جدیدی را در فلسطین به بار آورد اما تمامی این محاسبات آن در برابر عزم و اراده جوانان انقلابی فلسطین بر هم خورد.

صیفی در پایان خطاب به سران عرب گفت: ما نیازی به توپخانه شما نداریم و چاقوهای فرزندان ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری قوی‌تر و کارآمدتر از آن‌هاست.

انتهای پیام

کد N1012742

وبگردی