آفتاب

بازدید کمیسیون فرهنگی از سازمان اوقاف

بازدید کمیسیون فرهنگی از سازمان اوقاف

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان اوقاف خبر داد.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: در راستای حضور کمیسیون فرهنگی در دستگاه‌های مختلف امروز مهمان سازمان اوقاف بودیم. در ابتدای جلسه آقای محمدی رییس این سازمان گزارشی از فعالیت ها و عملکرد اوقاف در سال های گذشته ارائه کردند که گزارشی جامع و مبسوط بود.

وی ادامه داد:‌ بخش اول صحبت‌های رییس سازمان اوقاف درباره موقوفات بود که ایشان اشاره کردند کلیه قطعنامه‌ها بازنویسی می‌شود. همچنین انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه احیای موقوفات با دستگاه‌های مختلف از جمله موارد دیگری بود که ایشان مطرح کردند.

طاهری افزود: در بخش بقاع متبرکه نیز یکی از کارها تعیین سرانه مساجد است که در هر نقطه چند مسجد لازم است ساخته شود. بحث بودجه عمرانی نیز مطرح شد. متاسفانه تا به حال حتی یک ریال از بودجه سازمان اوقاف اختصاص داده نشده است. انتظار اکید مجلس از دولت این است که بودجه مساجد را تخصیص دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین گفت: در بخش قرآن کریم نیز مسابقاتی در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها، ملی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و تربیت حافظان قرآن از حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم زیر نظر اوقاف است.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از جلسه اعضای کمیسیون سوالات، پیشنهادات و انتقادات‌شان را مطرح کردند و قرار شد که اگر در زمینه قانون گذاری درباره وقف مشکلی وجود دارد سازمان اوقاف آن را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه دهد. همچنین در مورد لایحه برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است قرار شد سازمان هرچه سریع‌تر پیشنهاداتشان را به کمیسیون ارائه دهند تا ما بتوانیم آن را در لایحه بگنجانیم.

او در پایان گفت: درخواست دیگر کمیسیون تعامل سازمان اوقاف با کمیته‌های تخصصی مجلس بود. قبل از کمیسیون فرهنگی دو کمیسیون دیگر نیز با سازمان اوقاف تعامل داشتند که امیدواریم سطح این تعامل به همه کمیسیون‌های تخصصی برسد.

انتهای پیام

کد N1012491

وبگردی