آفتاب

راهبان تندروی بودایی به دنبال کسب نتایج تاریخی از انتخابات میانمار

راهبان تندروی بودایی به دنبال کسب نتایج تاریخی از انتخابات میانمار

یکی از بنیان‌گذاران یک گروه ملی‌گرای افراطی بودایی در میانمار فاش ساخت این گروه از حذب حاکم این کشور برای پیروزی در انتخابات روز یکشنبه هفته آینده حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمایت بعد از آن صورت گرفته که دولت میانمار اقدام به تصویب یکسری قوانین علیه مسلمانان کرد.

با این حال این گروه بودایی مشهور به گروه «ما با تا» به دلیل آنکه کاندیداتوری راهب‌ها براساس قانون در انتخابات ممنوع است هیچ کاندیدایی در انتخابات هشتم نوامبر معرفی نکرده است.

این گروه پیشتاز عرصه تبلیغات انتخاباتی میانمار شده و به دلیل قدرت فراوان می‌تواند بر روند شکل‌گیری نخستین دولتی که قرار است در این کشور با رای مردمی انتخابات شود، تاثیر بگذارد.

برای نخستین بار یک راهب به نام پارما اوخا از بنیان‌گذاران ما با تا فاش کرد که در نشست‌های پشت درهای بسته میان مقام‌های دولت میانمار با رهبران این گروه درباره تصویب لوایح علیه مسلمانان بحث شده است. این قوانین معمولا سبک زندگی مسلمانان را هدف قرار داده و از شهروندان میانمار می‌خواهند برای تغییر دینشان تایید دولت را به دست آوردند و زنان را مجبور می‌کند تا با فاصله دست‌کم سه سال بچه‌دار شوند.

همچنین این قوانین مجازات‌هایی را برای داشتن بیش از یک همسر تعیین کرده است. اکثریت شهروندان میانمار را بوداییان تشکیل می‌دهند.

به گفته گروه‌های حقوق بشری، این قوانین جدید باعث تبعیض علیه مسلمانان و زنان شده و می‌توانند به تنش‌های مذهبی دامن بزنند.

به گفته پارما اوخا حزب حاکم اتحاد توسعه و همبستگی در میانمار با استفاده از اکثریت پارلمانی خود این قوانین را تصویب کرده و اعتقاد داشته که با این کار گروه ما با تا به آنها در کسب آرا در انتخابات کمک خواهد کرد.

با این حال تا وین، یک قانونگذار حزب اتحاد توسعه و همبستگی ارتباطات میان حزبش با گروه ما با تا را رد کرد.

وی گفت: ما تنها فعالیت سیاسی داریم و قوانین حزب ما اجازه نمی‌دهند که امور مذهبی انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N1012440

وبگردی