آفتاب

تظاهرات در چند شهر اروپا در حمایت از انتفاضه فلسطینی‌ها

تظاهرات در چند شهر اروپا در حمایت از انتفاضه فلسطینی‌ها

اقلیت مهاجر فلسطینی در اوکراین با برگزاری تحصنی با انتفاضه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت الجزیره، فلسطینیان ساکن اوکراین همراه با تعداد زیادی از اقلیت‌های عرب و مسلمان ساکن این کشور امروز (یکشنبه) در شهر خارکف تحصنی برای اعلام همبستگی با انتفاضه فلسطینیان برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تحصن یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و نیز نقض حقوق کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی توسط آنان را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود "سکوت بین‌المللی جنایتی در حق فلسطینیان است" و "فلسطین را از دست تاتارها نجات دهید"، در دست داشتند.

در عین حال فلسطینیان مقیم بوسنی و هرزگوین و صدها نفر از فعالان بوسنیایی امروز شنبه تجمعی را به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آنان در برابر دشمن صهیونیستی برگزار کردند.

در این تجمع که مقابل کلیسای جامع کاتولیک در مرکز سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد، صدها نفر از فلسطینیان مقیم این کشور، فعالان بوسنیایی، شخصیت های برجسته و فعالان حقوق بشر شرکت داشتند.

ماجد معروف رئیس اقلیت فلسطینی مقیم بوسنی و هرزگوین در سخنانی در این تجمع از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین عمل کند.

همچنین جمع زیادی از فعالان اسپانیایی حامی فلسطین و فلسطینیان مقیم مادرید روز شنبه تجمعی را به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و ایستادگی و مقاومت آنان در برابر دشمن صهیونیستی برپا کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این تجمع شمار زیادی از فلسطینیان مقیم مادرید پایتخت اسپانیا و شهروندان اسپانیایی حامی فلسطین مشارکت داشتند. آنها تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به شدت محکوم کردند.

این در حالی است که سازمان‌ها و نهادهای فلسطینی و حامیان ملت فلسطین با صدور فراخوان‌هایی خواستار تحرک گسترده اروپایی‌ها و برپایی تظاهرات‌ها و تجمع‌هایی در سراسر اروپا طی روزهای 13، 14 و 15 ماه جاری به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات و جنایت‌های نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه آنان شدند.

ماجد زیر رئیس اجلاس فلسطینی اروپایی از اعلام آمادگی بسیاری از کشورهای اروپایی برای مشارکت گسترده در این تحرکات خبر داد.

از سوی دیگر، اجلاس فلسطینی اروپایی و کمپین اروپایی لغو محاصره غزه نیز اعلام کردند که تماس‌ها با بسیاری از طرف‌های اروپایی برای حمایت از تحرکات و تظاهرات‌ها در حمایت از ملت فلسطین ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N1012379

وبگردی