آفتاب

استعفای وزیر اقتصاد اسرائیل/نتانیاهو وزارت اقتصاد را هم در کنترل خود گرفت

استعفای وزیر اقتصاد اسرائیل/نتانیاهو وزارت اقتصاد را هم در کنترل خود گرفت

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر اقتصاد این رژیم، امروز (یکشنبه) استعفا داده تا راه را برای دولت به منظور چراغ سبز نشان دادن به یک معاهده گازی چند میلیارد دلاری با یکی از شرکت‌های بزرگ انرژی آمریکا هموار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد: آریه درعی، وزیر اقتصاد استعفای خود را به من اعلام کرد. به منظور پیشبرد توافق مربوط به اکتشاف گاز در دریا، وزارت اقتصاد به من محول خواهد شد و من چراغ سبز را به این توافق نشان خواهم داد.

تقریبا یک سال است که یک قرارداد مهم بهره‌برداری از ذخایر گاز در آب‌های اطراف اسرائیل در شرق دریای مدیترانه به دلیل اعتراض نهاد ضد تراست اسرائیل به بن بست خورده است.

این نهاد هشدار داده که این توافق می‌تواند به شرکت انرژی آمریکایی "نوبل انرژی" و شریک اسرائیلی آن شرکت "دلک" انحصار این حوزه را بدهد. این توافق همچنین به دلیل خودداری درعی از واگذار کردن اختیاراتش معلق مانده بود.

با اعلام این استعفا، نتانیاهو که در حال حاضر وزیر خارجه موقت اسرائیل نیز هست، اکنون کنترل وزارت اقتصاد را به عهده گرفته و این توافق را به پیش می‌برد.

نتانیاهو اظهار کرد: امروز ما در حال برداشتن گام بزرگی به سمت تحویل یک دستاورد مهم برای اسرائیل هستیم. حوزه گاز موتور شماره یک رشد اقتصادی اسرائیل برای سال‌های آینده خواهد بود.

اسرائیل از زمان کشف میادین گازی "تامار" و "لویاتان" در سال‌های 2009 و 2010 تلاش زیادی داشته تا به استخراج گاز از این میدان‌های دریایی بپردازد.

استخراج گاز از میدان تامار چندی پیش آغاز شد اما موانع بروکراتیک جلوی بهره‌برداری از میدان لویاتان را گرفته بودند.

انتهای پیام

کد N1012285

وبگردی