آفتاب
117 روز تا انتخابات؛

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

امروز مجلس تصویب کرد که «ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثناء محاکم قضایی ملاک عمل نیست.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حداقل سن برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام است.

بر اساس تصویب مجلس خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اماکن عمومی جرم نیز انتخاباتی محسوب می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی برطبق مقررات قانونی انجام می‌گیرد و دولت موظف است در برگزاری انتخابات ترتیبی اتخاذ نماید‌ که پیش از پایان دوره قبل، انتخابات را برگزار نماید به طوری که کشور در هیچ زمان بدون مجلس نباشد.

چاووشی رییس ستاد انتخابات استان تهران در این زمینه با بیان این‌که دولت در موقعیت فعلی، رسانه و ابزار گسترده‌ای در اختیار ندارد و رسانه ملی با دولت هم‌داستان نیست گفت: رسانه ملی که از منابع ملی استفاده می‌کند باید برای انتخابات و حضور حداکثری مردم فضاسازی کند اما به نظر می‌رسد برخی از جریانات و گروه‌ها علاقه‌مندند انتخابات پیش رو از رونق زیادی برخوردار نباشد.

احمدی‌نژاد هیچ برنامه ای برای انتخابات آینده مجلس ندارد

علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور پیشین ایران درباره احتمال فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محمود احمدی نژاد هیچ برنامه ای برای انتخابات آینده مجلس ندارد.

تعیین هیات‌های نظارت بر انتخابات در تمامی شهرستان‌ها

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره‌ تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌های سراسر کشور اظهار کرد:‌ در حال حاضر تمامی 480 هیات‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها تعیین و قطعی شده است. اعضای هیات‌های استانی 5 نفر و شهرستانی 3 نفر است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هم‌چنین گفته است:‌ اگر مقدمات انتخابات الکترونیک تا اول آذر ماه فراهم نشود تصمیم گیری در این راستا صورت خواهد گرفت؛ لذا باید منتظر ماند و دید که تا اول آذر وضعیت به چه نحوی پیش خواهد رفت و چه تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود.

حدود 1000نفر در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد

هم‌چنین شهاب‌الدین چاووشی رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ارزیابی ما این است که حدود 120 نفر از افراد شاخص و شناخته شده تهران برای انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کنند. پیش‌بینی ما این است که در مجموع حدود 1000 نفر در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد.

***

گزارش خبرنگار ایسنا درباره مروری بر جریان شناسی انتخابات در آستانه انتخابات 7 اسفند را هم اینجا بخوانید.

هم‌چنین آخرین اخبار درباره؛ صندوق‌های شفاف اخذ رای، تعداد افرادی که تاکنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند،ه اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، فعالیت‌های ستاد انتخابات کشور درسال جاری، انتخابات الکترونیکی، لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی،تحقیقات محلی هیات‌های اجرایی ، تبلیغات زودهنگام ،برگزاری انتخابات در خارج از کشور، تعداد واجدین شرایط شرکت درانتخابات، ثبت نام انتخابات به صورت ماشینی، تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان،روند آموزش مجریان انتخاباتی، بت نام از داوطلبان انتخابات ، تغییر مسئولان در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ... از زبان محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور را هم اینجا بخوانید.

کد N1012270

وبگردی