آفتاب
فیلیپ هاموند اعتراف کرد:

انگلستان کمی دیر به فکر مبارزه با افراط گرایی افتاد

انگلستان کمی دیر به فکر مبارزه با افراط گرایی افتاد

وزیر امور خارجه انگلستان می گوید توجه دولت لندن به مقوله تروریسم لزوم مبارزه همه جانبه با افراط گرایی را به حاشیه رانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، باور این مسئله که یکی از قدرت های جهانی ایده درستی از رابطه بین افراط گرایی و تروریسم ندارد، تا حدی مشکل است. اما «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلستان همین تازگی ها اعتراف کرد که کشور متبوعش بالاخره تصمیم گرفته تا چشم خود را به روی اهمیت این رابطه باز کند.

به گفته هاموند، دولت لندن تا به امروز تمایلی برای اذعان به رابطه موجود میان افراط گرایی غیرخشونت آمیز و افراط گرایی خشونت آمیز نداشته است. اما در حال حاضر به لزوم مبارزه با همه اشکال افراط گرایی پی برده است.

 وی در نشست امنیتی «منامه» با اشاره به این موضوع گفت: مبارزه با افراط گرایی مهمترین چالش زمانه ما است. اگرچه کمی دیر شده اما انگلستان به ضرورت مبارزه با همه اشکال افراط گرایی و نه تنها نوع خشونت بار آن پی برده است. برای دهه های متوالی ما به اشتباه بین این دو مقوله تمایز قائل می شدیم.

هاموند در ادامه مدعی شد: ما با افراط گرایی غیر خشونت بار مدارا کردیم. حتی به اسم مولتی کالچرالیسم از تفکر، رفتارها و مؤسساتی که ایده جدایی این دو مقوله را ترویج می کردند، استقبال کردیم. با نگاهی به گذشته می توان گفت که ما در برابر فرهنگ عدم تسامح (به معنای افراط گرایی) بسیار مداراجویانه برخورد کردیم.

وی برای اثبات تلاش های انگلستان در این زمینه ادعا کرد: این نبرد ایده ها است. نبردی که قلب و ذهن جوانان مسلمان را در سراسر جهان به چالش می کشد. همه ما باید از مسلمانان و دولت های اسلامی حمایت کنیم تا مذهب خود را از دست افراط گرایانی که از آن برای اهداف غیر اخلاقی خود سوء استفاده می کنند، باز پس بگیرند.

در ادامه این اظهارات، هاموند وعده داد که جزئیات استراتژی انگلستان در قبال خلیج فارس طی ماه های آینده اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که یکی از اهداف سفر هاموند به شهر «منامه» افتتاح پروژه ساخت پایگاه نظامی دائمی انگلستان در کشور بحرین بوده است.

کد N1012248

وبگردی