آفتاب

تجسس برای یافتن اجساد و علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در مصر ادامه دارد

تجسس برای یافتن اجساد و علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در مصر ادامه دارد

گروههای تجسس مصری مناطق وسیع‌تری از صحرای سینا را برای یافتن اجساد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای خطوط هوایی روسیه مورد جستجو قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از مقامات این کشور گفته است که کیفیت سوختی که این هواپیما استفاده کرده بود، استانداردهای لازم را داشته است.

همزمان اعلام شده است که مقامات وزارت حمل و نقل و امور اضطراری روسیه برای بررسی این حادثه به محل سقوط این هواپیما رسیده‌اند.

روز گذشته هواپیمای ایرباس ای۳۲۱ که از شرم‌الشیخ در مصر به سمت سن پیترزبورگ در روسیه پرواز می‌کرد، ۲۳ دقیقه پس از پرواز، در ارتفاع ۳۱ هزار پایی از صحنه رادار محو شد.

در حادثه سقوط این هواپیمای مسافربری، تمام ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند. این هواپیما در اختیار شرکت هواپیمایی کاگالیماویا بود که در غرب سیبری مستقر است.

تاکنون اجساد ۱۶۳ نفر از قربانیان پیدا شده و به قاهره، پایتخت مصر منتقل شده است.

روسیه هم گروهی را برای یافتن علت این سانحه به مصر اعزام کرده است.

در همین حال روسیه و مصر ادعای گروه موسوم به داعش را که مسئولیت سقوط این هواپیما را برعهده گرفته بود، رد کرده‌اند.

مقامات این دو کشور گفته‌اند که نقص فنی احتمالا دلیل سقوط بوده است. هر دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و بررسی بر روی آنها به زودی آغاز می‌شود.

در پی این سانحه، شرکتهای هوایی ایرفرانس، امارات و لوفتانزا، اعلام کردند که تا زمان به دست آمدن اطلاعات بیشتر در مورد علت سقوط این هواپیما، از پرواز بر فراز شبه جزیره سینا خودداری می‌کنند.

در همین حال به گزارش بی‌بی‌سی از قاهره این سانحه هوایی ضربه سختی به صنعت توریسم مصر است که پیش از این هم تحت تاثیر درگیری‌ها در این کشور قرار گرفته بود. به همین دلیل مقامات مصری بشدت در تلاش هستند تا روند تحقیق و بررسی در مورد علت سقوط این هواپیما به سرعت انجام شود.

وزیر هوانوردی مصر گفته است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود هر گونه مشکلی درزمان پرواز این هواپیما وجود نداشته است.

اظهارات این مقام مصری با گزارشات اولیه‌ای که گفته بود خلبان درخواست فرود اضطراری کرده بود، متناقض است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی کاگالیماویا تاکید کرده که این هواپیما که ۱۸ سال از عمر آن می ‌گذشت، "به طور کامل و صد درصد" مناسب پرواز بود و خلبان ۱۲ هزار ساعت سابقه پرواز داشت.

انتهای پیام

کد N1012143

وبگردی