آفتاب
در ادعایی انتخاباتی

مارکو روبیو: توافق هسته‌ای را لغو خواهم کرد

مارکو روبیو: توافق هسته‌ای را لغو خواهم کرد

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با بیان این که زمان تغییر فرا رسیده است بار دیگر توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری آمریکایی گلوب گازته، سناتور مارکو روبیو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در جلسه انتخاباتی‌اش گفت: نقش مهم و اصلی دولت فدرال حفظ امنیت مردم آمریکاست که دولت باراک اوباما در سال‌های اخیر در انجام آن شکست خورده است.

وی در اظهاراتی خصمانه بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران که بارها در گزارش‌های آژانس به آن اذعان شده است، با اشاره به رفع تحریم‌ها در توافق هسته‌ای ایران مدعی شد، ما قصد داریم تا به ایران 150 میلیارد دلار بدهیم آن‌ها از این پول برای ساخت بزرگراه استفاده نخواهند کرد. آن‌ها از آن برای ساخت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند. در روز اول کاری‌ام در دفتر ریاست جمهوری این توافق را لغو خواهم کرد.

روبیو با توسل به سیاست اسلام هراسی ادامه داد: اسلام گرایان افراطی از بین نخواهند رفت. روزی به سراغ ما خواهند آمد و ما باید با آن‌ها بجنگیم یا ما باید آن‌ها را شکست دهیم یا آن‌ها ما را مغلوب می‌کنند.

این نامزد جمهوری خواه اضافه کرد: ‌ما به منظور غلبه بر آنها، به متحدانی که به ما اعتماد کنند و دشمانی که به ما احترام بگذارند نیاز داریم و امروز بر خلاف این رخ داده است.

به گزارش ایسنا، ایران همواره اعلام کرده است که ماهیت برنامه هسته‌ای‌اش صلح آمیز بوده است و ایران همواره خواستار امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای شده است و بر غیرانسانی بودن تولید و استفاده از این سلاح ضد بشری تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N1012082

وبگردی