آفتاب
افضلی فرد در نطق میان دستور،

توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام از وظایف مسئولان نظام است

توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام از وظایف مسئولان نظام است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم و مسئولان بار دیگر سیاست غرب و آمریکا را با ناکامی و شکست مواجه کنند، گفت: توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام از وظایف مسئولان نظام است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی فرد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در آستانه 13 آبان این سوال مطرح می‌شود که چرا آمریکا بعد از 27 سال نسبت به تغییر راهبرد از تقابل به تعامل با ایران روی آورده است؟ از جمله این تغییر رویکرد می‌توان به شکست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا به موازات قدرت منطقه‌ای ایران اشاره کرد.

وی افزود: اثبات ناکارآمدی گزینه نظامی علیه اقتدار و شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران از جمله این موارد است، در این خصوص پایگاه خبری المحیط می‌نویسد تاوان حمله به ایران به شدت سهمگین خواهد بود، همچنین روزنامه الجزایری می‌نویسد که سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری تمام قسمت‌های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه ناو جنگی تبدیل کند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین اظهار کرد: ناکامی در پیش‌گیری از فروپاشی تحریم‌های سخت و بی‌سابقه علیه ایران از جمله عوامل است چنان که رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه آن هم بارها به ناکامی خود در این خصوص اذعان داشته‌اند؛ بنابراین بلوغ و بالندگی دانش و تجربه ایرانیان در عرصه فناوری‌ها از جمله عوامل روی آوری آمریکا به تعامل به جای تقابل بوده است تا از طریق آن پروژه نفوذ را پیاده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: پروژه نفوذ اهداف منطقه ای، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد که از عمده‌ترین آن بازگشایی مسیر نفوذ برای تحمیل اراده سیاسی است، البته اهداف منطقه‌ای به ویژه ایجاد ناامیدی در ملتهای منطقه، مدیریت رفتار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و شکست سازش ناپذیری در برابر استکبار و ایجاد بازار پرسودی از صادرات تسلیحاتی به منطقه باید مدنظر صاحب‌نظران و مسئولان کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نفوذ از طریق ورود به سیستم آموزشی هم از ابعاد پروژه است که معاون سابق هماهنگ کننده سازمان سیا پس از سفر 10 روزه نمایندگان آمریکا در مردادماه سال جاری به ایران و بازدید از همه موسسات قابل توجه علمی و آموزشی، در آمریکا بیانیه‌ای را منتشر و در آن به روان شدن پروژه نفوذ در ایران اشاره کرد و مسیر آن را نفوذ در سیستم آموزش عالی ایران اعلام کرد.

افضلی فرد اظهار کرد: او اعلام کرد پیش‌رو اقدامات کشورهایی که ارتباطات کامل سیاسی نداریم، دیپلماسی آموزشی است، او در بیانیه خود وضع ترافیک و رفت و آمدهای آمریکایی‌ها به ایران را خوب ارزیابی کرد و آن را زمینه‌ای برای نفوذ دانست.

این عضوکمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: در ماه‌های اخیر تمام تلاش رهبر انقلاب این بوده که به مسئولان، نخبگان و توده‌های مردم هشدار و آماده باش دهند که مذاکرات هسته‌ای ابزار و بهانه‌ای برای نفوذ دشمن قرار نگیرد و مردم و مسئولان بار دیگر سیاست غرب و آمریکا را با ناکامی و شکست مواجه کرده و اجازه ندهند برجام وسیله‌ای برای تاثیرگذاری دشمن در روندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای شکست پروژه نفوذ علاوه بر اجرای مصوبه مجلس توسط دستگاه‌ اجرایی توجه ویژه، جامع و کاربردی به توصیه‌های حکیمانه نه گانه رهبری در لغو کامل و همزمان همه تحریم‌ها و حفظ خطوط قرمز نظام است.

افضلی فرد با بیان این که توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام از وظایف مسئولان نظام است، گفت: همان طور که رفع تحریم‌های ظالمانه از جمله فرصت‌های اجرای برجام است، چالش ها و تهدیدهای اجرای آن نیز رفت‌ و آمدهای هیات‌های اقتصادی غربی بدون نیل به توافق و نتایج اساسی است که تضعیف اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

وی در پایان اظهار کرد: رهبری اقدام مسئولان در اقتصاد مقاومتی را ضعیف ارزیابی کردند، این مساله می‌تواند فرصتی را برای وسوسه تحمیل اراده سیاسی و اقتصادی فراهم کند.

انتهای پیام

کد N1012014

وبگردی