آفتاب

مقام‌های نظامی فرانسه در حال نقل مکان به "پنتاگون فرانسوی"

مقام‌های نظامی فرانسه در حال نقل مکان به "پنتاگون فرانسوی"

مقام‌های ارشد نظامی فرانسه در حال نقل مکان به ساختمان جدید وزارت دفاع این کشور هستند که قرار است باعث تسهیل پاسخ سریعتر این کشور به تهدیدها به ویژه تهدیدهای تروریستی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوارهای ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که در مقابل یک حمله موشکی تحمل داشته و مجهز به یک اتاق عملیاتی شدیداً تامین شده است که در زیرزمین پنهان است.

حدود 9300 پرسنل نظامی و غیرنظامی که سابق بر این بین حدود 12 ساختمان متفاوت وزارت دفاع فرانسه پراکنده بودند اکنون در این ساختمان 4.2 میلیارد یورویی که لقب "پنتاگون فرانسه" را دارد به شکل متمرکز مستقر خواهند بود.

پیوستن مقرهای نیروی زمینی هوایی و دریایی فرانسه در این ساختمان به یکدیگر به گفته دبیرکل وزارت دفاع فرانسه موجب خواهد شد که اداره عملیات‌های نظامی این کشور در خارج آسان‌تر شود.

وی اظهار کرد: این به ما اجازه خواهد داد که خیلی آسان‌تر به یکدیگر در ارتباط بوده و در صورت لزوم سریعتر پرسنل خود را هماهنگ کنیم. ساختمان نظامی جدید فرانسه باعث خواهد شد که فرآیند تصمیم‌گیری ارتش کارآمدتر شود.

همچنین وی گفت که این سازمان جدید می‌تواند هزینه‌ها و پرسنل مقرها را در راستای طرح دولت برای کاهش تعداد نظامیان فرانسوی از 270 هزار به 240 هزار تا سال 2019 کاهش دهد.

در حال حاضر کارمندان وزارت دفاع فرانسه در حال ترک ساختمان‌های تاریخی خود در مرکز شهر پاریس برای استقرار در ساختمان جدید و مدرن واقع در منطقه‌ای در جنوب پایتخت هستند. با این حال ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه همچنان دفتر خود را در عمارتی متعلق به قرن هجدهم در شهر پاریس واقع در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری و پارلمان حفظ خواهد کرد.

ساختمان جدید وزارت دفاع فرانسه قرار است ماه آینده میلادی به دست فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شود. این ساختمان نام "هگزاگون- بالارد" را دارد.

انتهای پیام

کد N1012007

وبگردی