آفتاب
رییس ستاد انتخابات استان تهران:

حدود 1000نفر در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد

حدود 1000نفر در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ارزیابی ما این است که حدود 120 نفر از افراد شاخص و شناخته شده تهران برای انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کنند.

شهاب‌الدین چاووشی در گفت‌و‌گو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی ما این است که در مجموع حدود 1000 نفر در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد.

چاووشی همچنین با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست که انتخابات در تهران الکترونیکی برگزار شود اظهار کرد: بنابراین هنوز بودجه‌ای برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در اختیار استانداری تهران قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور پیش از این گفته است که تاکنون حدود 4800 نفر در سراسر کشور برای حضور در انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.

دولت بودجه لازم برای برگزاری انتخابات الکترنیکی را در اختیار وزارت کشور قرار داده که این مبلغ حدود 160 میلیارد تومان است. وزارت کشور درصدد است که تا یک سوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند. در همین راستا کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند که نتیجه این جلسات، تهیه نمونه سخت‌افزار این انتخابات و تایید این سخت‌افزار توسط شورای نگهبان بوده است. نرم افزار انتخابات الکترونیکی در حال تهیه است که این نرم افزار هم باید به تایید شورای نگهبان برسد.

پس از تایید برگزاری الکترونیکی انتخابات توسط شورای نگهبان، حوزه‌هایی که قرار است انتخابات در آن به صورت الکترونیکی برگزار شود، مشخص می‌شود.

انتهای پیام

کد N1011944

وبگردی