آفتاب

جایگاه چهل و یکم ایران در رنکینگ جهانی شطرنج

جایگاه چهل و یکم ایران در رنکینگ جهانی شطرنج

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) ایران در جایگاه چهل و یکم است.

به گزارش ایسنا، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه نوامبر میانگین ریتینگ 10 بازیکن برتر ایران 2499 است و رده ایران در جهان همچون ماه گذشته چهل و یکم است.

در بین دختران، سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ 2380 در جایگاه یازدهم ایستاده است. در این بخش درسا درخشانی با ریتینگ 2365 در مکان بعدی و در جایگاه دوازدهم جای دارد.

خادم‌الشریعه در بخش بانوان نیز با نوزده پله سقوط در جایگاه هشتاد و پنجم رنکینگ جهانی قرار گرفت و درسا درخشانی نود و ششم است. این در حالی است که درخشانی در ماه گذشته جایگاهی در بین صد شطرنجباز برتر دنیا نداشت.

در بین پسران هم پویا ایدنی با ریتینگ 2568 در رنکینگ بیست و سوم قرار گرفت. همچنین محمدامین طباطبایی با ریتینگ 2492 همچون ماه گذشته در جایگاه پنجاه و ششم قرار دارد.

اما ایران همچنان در بین صد شطرنج باز برتر دنیا نماینده‌ای ندارد. مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ 2850 در صدر این فهرست قرار دارد و همچون ماه‌های گذشته عنوان بهترین شطرنج‌باز دنیا در ماه نوامبر را از آن خود کرده است. توپالف از بلغارستان در جایگاه دوم است. آناند از هند، کرامنیک از روسیه و ناکامورا از آمریکا به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم هستند.

در میان شطرنجبازان ایرانی احسان قائم مقامی مجددا توانسته از درجه 2600 بگذرد و در صدر جدول نمایندگان ایران است و الشن مردای و پویا ایدنی در رده دوم و سوم هستند.

انتهای پیام

کد N1011943

وبگردی