آفتاب
رئیس مجلس در جمع خبرنگاران:

مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی بر اجرای برجام نظارت می کنند

مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی بر اجرای برجام نظارت می کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به اجرای سند برجام نظارت خواهد کرد گفت: در این زمینه ستاد اجرایی دولت شکل گرفته است و یک سیستم نظارتی در شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه سومین کنگره علوم اسلامی انسانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اقدامات مجلس برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور درباره شروط اجرای برجام چیست، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به اجرای این سند نظارت می کنند.

وی افزود: کاری هم که در دولت انجام می شود این است که یک ستاد اجرایی برای این کار در نظر بگیرند و در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند و همچنین مصوبه مجلس و شورای عالی امنیت ملی کار را جلو ببرند.

لاریجانی گفت: طبیعتا یک سیستم نظارتی از طریق شورای عالی امنیت ملی برای این موضوع در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهم ترین دغدغه در علوم انسانی چیست و همایش های مربوط به آن در رفع دغدغه های موجود چه تاثیری دارد تصریح کرد: فکر می کنم این یک موضوع مهم برای عده ای از صاحب نظران شده است و این جلسه نشان داد که عده ای درگیر این موضوع هستند.

وی افزود: یک موضوع علمی نیز در رابطه با علوم انسانی وجود دارد که به نحوی به شکل گیری علوم انسانی که به کنش های انسانی مربوط می شود، می پردازد.

لاریجانی تاکید کرد: این علم نیاز به تعملات بیشتری دارد و کنگره علوم انسانی نشان می دهد که سطح درگیری به صورت فزاینده و معقول در حال رشد است و بنده معتقدم که در آینده نتایج خوبی خواهد داد.

کد N1011922

وبگردی