آفتاب

ترامپ: استراتژی اوباما در سوریه قدرت و قاطعیت لازم را ندارد

ترامپ: استراتژی اوباما در سوریه قدرت و قاطعیت لازم را ندارد

ایسنا نوشت:دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا ضمن انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای استقرار 50 نیروی زمینی عملیات ویژه در سوریه این استراتژی را فاقد قدرت و قاطعیت کافی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: فکر می‌کنم ما رئیس‌جمهوری داریم که دقیقاً نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد. خواه این کار را انجام دهید یا ندهید تاثیر نخواهد داشت چراکه شما تنها از 50 نیرو استفاده می‌کنید و می‌خواهید تنها 50 تن را در خاک سوریه مستقر کنید.

ترامپ اشاره‌ای نکرد که اگر رئیس‌جمهور شود نیروهای بیشتری در سوریه مستقر خواهد کرد یا خیر اما گفت: چه این کار را انجام دهید چه ندهید، تاثیر نخواهد داشت.

این اولین‌بار است که ترامپ به تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای استقرار 50 نیروی زمینی عملیات ویژه در سوریه که روز جمعه از سوی کاخ سفید اعلام شد، واکنش نشان داده است. این اطلاعیه دو سال پس از آن منتشر شد که اوباما خطاب به مردم آمریکا گفته بود: من نیروی زمینی در سوریه مستقر نخواهم کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به خبرنگاران گفت: حقیقت این است که استراتژی ما در سوریه تغییر نکرده است. اصل استراتژی نظامی ما در داخل سوریه افزایش توانایی‌های نیروهای محلی است. به منظور آماده کردن نیروهای محلی برای مبارزه با داعش در کشور خودشان، این اقدام تشدید استراتژی است که اوباما بیش از یک سال پیش آن را اعلام کرده بود.

ترامپ از جمله نامزدهای انتخاباتی است که به شدت منتقد نحوه مدیریت اوباما درخصوص جنگ با داعش است.

ترامپ اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیروهای آمریکایی را برای مبارزه با داعش به عراق بازمی‌گرداند اما مخالف با افزایش مشارکت آمریکا در سوریه است.

ترامپ همچنین تاکید کرده که در عوض موافق است تا به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اجازه داده شود تا به حملات هوایی‌اش در سوریه ادامه دهد.

52261

کد N1011809

وبگردی