آفتاب

آغاز نشست سه‌جانبه مقام‌های ارشد چین، ژاپن و کره‌جنوبی در سئول

آغاز نشست سه‌جانبه مقام‌های ارشد چین، ژاپن و کره‌جنوبی در سئول

براساس گزارش‌های رسانه‌ها نخستین نشست سه‌جانبه میان مقام‌های بلندپایه ژاپن، کره‌جنوبی و چین طی سه سال گذشته امروز (یکشنبه) در شهر سئول آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه ژاپنی ان‌.اچ‌.کی گزارش داد که نشست سه‌جانبه "شینزو آبه"، نخست‌وزیر ژاپن به همراه "پارک گئون های"، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و "لی کچیانگ"، نخست‌وزیر چین امروز آغاز شده است.

مسائل اصلی دستور کار این نشست همکاری تجاری و اقتصادی و همچنین تقویت همکاری چندجانبه در حوزه‌های گوناگون است.

پیش از این نشست فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن نشست‌های دوجانبه‌ای با یونگ شیه وین، وزیر خارجه کره‌جنوبی و وانگ گی، دیپلمات بلندپایه چین داشت.

در طول این نشست طرفین بر اهمیت فراوان همکاری بیشتر تاکید کرده و درباره دورنمای روابط نزدیک‌تر میان خود بحث کردند.

در سال‌های اخیر روابط ژاپن با کره‌جنوبی که از سال 1910 تا 1945 تحت حاکمیت استعماری توکیو قرار داشت، به دلیل مناقشات ارضی و گذشته مربوط به جنگ جهانی دوم سرد بوده است.

روز دوشنبه نیز قرار است شینزو آبه و پارک گئون های نشستی را داشته باشند. این نخستین مذاکرات مستقیم میان آنها از زمان رسیدنشان به قدرت است.

روز شنبه یک نشست دو جانبه میان رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و نخست‌وزیر چین برگزار شد. نشست سه‌جانبه چین، ژاپن و کره‌جنوبی در ابتدا یک نشست سالانه بود اما آخرین نشست میان آنها در ماه مه 2012 در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1011787

وبگردی