آفتاب

اعتراض رسایی به روند انتخابات ناظران شورای نظارت بر مطبوعات

اعتراض رسایی به روند انتخابات ناظران شورای نظارت بر مطبوعات

حمید رسایی گفت: در انتخابات عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات تفسیر جدیدی از ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس اجرا شد که در گذشته و پس از آن این تفسیر کم نظیر بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس و بند یک این ماده برای انتخابات ناظران کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر مورد نیاز از نمایندگان به مجلس معرفی کند تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز اقدام کند و در انتخابات اخیر در مورد عضو ناظر مجلس در شورای دادرسی الکترونیکی دو نفر از سوی کمیسیون مربوط معرفی شدند. و در قانون یک نفر برای این شورا نیاز بود. و بر اساس قانون عمل شد.

وی افزود:‌ حال آنکه چند ماه پیش عضو ناظر در نظارت بر مطبوعات قرار بود انتخاب شود و کمیسیون فرهنگی دو کاندیدا یعنی بنده و آقای نبویان را معرفی کرد اما هیات رئیسه مجلس با تاخیر این انتخابات را برگزار کرد و این گونه تفسیر کرد که باید تعداد دیگری از نمایندگان نیز کاندیدا شوند و رئیس مجلس گفت:‌ برداشت ما از آیین نامه این است که بیش از دو نفر نماینده برای عضویت در این شورا اعلام آمادگی کنند و سوال اینجاست که آیا برداشت از آیین نامه عوض شده یا خود آیین نامه تغییر کرده است؟ این انتخابات در آن موقع حدود 3 ماه با تاخیر انجام شد تا کمیسیون فرهنگی یک نفر دیگر را معرفی کند و آقای کامران معرفی شد ولی امروز در حالی که یک نفر معرفی شده بود انتخابات انجام شد.

به گزارش ایسنا، ابوترابی فرد رئیس جلسه علنی مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: آن چیزی که امروز عمل شده بر اساس آیین نامه است و من حضور ذهنی در مورد موضوعی که شما می‌گویید ندارم، اما شاید درکمیسیون فرهنگی طوری عمل شده است که سایر کمیسیون‌ها که حق مشارکت داشتند مطلع نشدند و احتمال دارد کمیسیون فرهنگی به کمیسیون‌های دیگر اطلاع نداده بود.

انتهای پیام

کد N1011641

وبگردی