آفتاب

آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایجاد آتش‌بس در سوریه/"تصمیم‌گیری درباره اسد با سوری‌هاست"

آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایجاد آتش‌بس در سوریه/"تصمیم‌گیری درباره اسد با سوری‌هاست"

دبیر کل سازمان ملل با اعلام آمادگی این سازمان برای کمک به برقراری آتش‌بس دائم در سوریه، تصمیم‌گیری درباره آینده اسد را مربوط به مردم سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر ژنو اعلام کرد که سازمان ملل آماده است تا با کمک طرف‌های درگیری سوری برای برقراری آتش‌بس دائمی در سوریه تلاش ‌کند.

وی افزود: برقراری آتش‌بس در سوریه به مردم این کشور اجازه می‌دهد که خودشان مستقیما عملیات سیاسی را که به ایجاد نظامی با حضور تمامی گروه‌های سوری، تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات بینجامد عهده‌دار شوند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد آینده سوریه و مذاکرات صلح میان دو طرف درگیر نباید به سرنوشت یک نفر بستگی داشته باشد و تنها خود مردم سوریه حق تصمیم‌گیری درباره آینده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را دارند.

بان کی مون همچنین از نقش جان‌ کری و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه آمریکا و روسیه در خصوص تحقق نتایج مثبت در کنفرانس وین تقدیر و ابراز امیدواری کرد که لاوروف و کری بتوانند به پیشرفت‌های بیشتری در راه رسیدن به راهکاری سیاسی دائم در سوریه دست یابند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در بیانیه‌ای مشترک با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن هشدار به کشورها خواستار توقف درگیری‌ها در جهان، احترام به قوانین بین‌المللی، انجام اقدام فوری برای مقابله با درد و رنج‌های مردم و بی‌ثباتی‌ها شدند.

انتهای پیام

کد N1011614

وبگردی