آفتاب

نخست وزیر فراری یمن اتهاماتش را علیه ایران تکرار کرد

نخست وزیر فراری یمن اتهاماتش را علیه ایران تکرار کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: نخست وزیر دولت مستعفی و فراری یمن با اتخاذ موضع فرافکنانه جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورش متهم کرد و مدعی شد ایران همه نوع تجهیزات و تسلیحات نظامی در اختیار انصار الله قرار داده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «المشهد»، خالد بحاح بار دیگر اتهام های خود علیه ایران را تکرار کرد و گفت ایران عامل بحران یمن است و برای بی ثبات کردن این کشور تلاش می کند.

وی مدعی شد «تهران تلاش های بی نتیجه خود را برای ارائه انواع حمایت های تسلیحاتی از حوثی ها متوقف نکرده است و همه ابزارهای مرگ را در اختیار آن‌ها قرار می دهد.»

بر اساس این گزارش، بحاح در اظهاراتی مطبوعاتی گفت «کشورش علاقه مند به داشتن روابط خوب با همه کشورهای جهان از جمله ایران است به شرط آن که این کشور به مبانی حسن همجواری پایبند باشد و هر نوع روابط خود را با گروه شورشی حوثی (انصار الله) قطع کند و در امور داخلی یمن دخالت نکند. ما از تهران می خواهیم که به مبانی موجود در منشور سازمان ملل متحد به ویژه در ارتباط با دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها پایبند باشد. ایران دو گزینه در پیش دارد یکی این است که به ایجاد فتنه و حفظ روابطش با گروه الحوثی (انصارالله) که مشکل ایجاد می کند ادامه دهد و گزینه دیگر نیز این است که با دولت مشروع یمن که همه کشورهای جهان و نهادهای بین المللی آن را به رسمیت شناخته اند تعامل کند.»

نخست وزیر فراری یمن در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: «کشورش از مدت ها پیش تلاش های ایران را در ارائه تسلیحات و تجهیرات نظامی به شورشیان حوثی (انصار الله) زیر نظر داشت و بارها این موضوع را به اطلاع ایران رسانده شد. کشورش امیدوار بود که تهران دست از این فعالیت ها بردارد، اما چنین نکرد و به این اقداماتش ادامه داده و ادامه می دهد.»

52261

کد N1011603

وبگردی