آفتاب

محمود عباس: نه توافقنامه اسلو را لغو می‌کنم و نه خواستار بازگشت آوارگان هستم

محمود عباس: نه توافقنامه اسلو را لغو می‌کنم و نه خواستار بازگشت آوارگان هستم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم خود برای عدم لغو توافقنامه اسلو و انصراف از پافشاری بر بازگشت آوارگان فلسطینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (آیسنا)، به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی، محمود عباس در جریان دیداری که در نزدیکی شهر لاهه هلند با دهها نفر از اقلیت یهودی و سازمان های یهودی این کشور برگزار کرد، گفت: تا زمانی که اسرائیل به تعهدات خود پایبند باشد، هیچ چیزی را لغو نمی‌کنم.

عباس که در تاریخ 30 سپتامبر از پشت تریبون سازمان ملل تاکید کرده بود "امکان تداوم وضعیت کنونی وجود ندارد و ما در این شرایط نمی‌توانیم به توافقنامه های امضا شده با اسرائیل پایبند باشیم" این بار با چرخش 180 درجه‌ای تاکید کرد که قصد لغو توافقنامه اسلو و تاکید بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود در فلسطین اشغالی را ندارد و تشکیلات خودگردان هرگز خواستار تحریم رژیم صهیونیستی نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس در پاسخی آشکار به سوال مطرح شده درباره حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی به سرزمین خود خاطر نشان کرد: من خواستار بازگشت 6 میلیون آواره فلسطینی نیستم، بلکه دنبال راه حلی برای این مساله هستم.

عباس گفت: اسرائیل اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی از سال 2000 تاکنون را نقض می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان بار دیگر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی در اروپا متهم کرد و نامی از کشوری که مدعی است این مذاکرات در آنجا صورت می‌گیرد، نبرد. وی همچنین خاطر نشان کرد که حماس و رژیم صهیونیستی تا ماه گذشته از طریق تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس و فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح در منطقه خاورمیانه با هم مذاکره غیر مستقیم داشتند.

انتهای پیام

کد N1011571

وبگردی