آفتاب
یک فعال دانشجویی:

نمایندگان مجلس وامدار صاحبان قدرت و ثروت نباشند

نمایندگان مجلس وامدار صاحبان قدرت و ثروت نباشند

دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد (سادا)،‌ گفت: نمایندگان مجلس در عین حالی که با دولت تعامل مناسبی برقرار می‌کنند نباید وامدار صاحبان قدرت و ثروت باشند و یا خود را وکیل المدافع دولت بدانند.

محمد علی سعادتی گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود از زمانی که خود را کاندیدا می‌کند باید توجه داشته باشد که مردم از او انتظار دو ویژگی عمومی و تخصصی یک نماینده را خواهند داشت. ویژگی اولی در ارتباط با تجربه کاری مدرک تحصیلی و سطح دانش او است. داشتن این ویژگی ها بسیار مهم است زیرا مجلس از لحاظ حقوقی رکن اصلی هر کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر قانونی وضع شده که حداقل مدرک تحصیلی نمایندگان بایدکارشناسی ارشد باشد، وضع چنین قانونی جای امیدواری دارد. ویژگی بعدی که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند امانتدار بودن و مومن بودن است.

این فعال دانشجویی همچنین افزود:‌ نظام جمهوری اسلامی پیروی مکتب شیعه است پس نماینده ای که می خواهد نمایندگی مردم را به عهده بگیرد باید از لحاظ مذهبی یک شیعه تمام عیار باشد . البته نمایندگان اقلیتهای مذهبی برای ما جایگاه ویژه ای دارند. صداقت دررفتار و عملکرد به نمایندگان باید گویا باشد.

سعادتی خاطر نشان کرد: یک کاندیدا باید بداند بعد از اینکه به عنوان نماینده وارد مجلس شد به حرف ها و وعده هایش عمل کند. متاسفانه بعد از مدتی دیده می‌شود که حرف ها و عمل نمایندگان با هم تناقض پیدا می‌کند چنین اتفاق هایی باعث دلسری مردم می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی جاها دیده شده که یک نماینده به جای اینکه وکیل مدافع مردم باشد وکیل الدوله می‌شود و به جای آنکه به دنبال حقوق مردم و رای مردم باشد، به دنبال دفاع از عملکرد دولت است. تعامل با دولت بسیار خوب است، اما مدافع دولت بودن در هر شرایطی درست نیست.

دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد (سادا)،‌ اظهار کرد: نمایندگان باید از لحاظ اخلاقی و شخصیتی الگوی سایر مردم باشد . متاسفانه در موضوع برجام اخیرا دیدیم که عده ای در جایگاه نمایندگی حرف هایی زدند که در شان مردم و مجلس نبود. رعایت نکردن اصول اخلاقی در مجلس بسیار ناپسند است.

وی همچنین گفت:‌نمایندگان نباید وابسته به مراکز قدرت و ثروت باشند. کسی که می آید برای یک نماینده میلیاردها تومان در زمان کاندیداتوری اش برای تبلیغات پول خرج می‌کند، حتما در آینده از آن فرد درخواست‌هایی دارد. نمایندگان باید حواسشان باشد تا در تله این افراد نیفتند البته طبیعی است که نمایندگان می‌توانند عضو یک نهاد یا حزب باشند، اما وامدار بودن اصلا درست نیست.

انتهای پیام

کد N1011563

وبگردی