آفتاب
رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور:

باید اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی از دسترس دشمن دور باشد

باید اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی از دسترس دشمن دور باشد

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رابطه با پدافند غیرعامل، گفت: در پدافند غیرعامل باید نسبت به آمادگی روحی و معنوی افراد به‌عنوان یک اقدام اساسی توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حاتمی در همایش پدافند غیرعامل لرستان که با حضور مدیران اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، بیان کرد: یکی از مصادیق مهم پدافند غیرعامل این است که باید اطلاعات ما در شبکه‌های اجتماعی به شکلی نگه‌داری شوند که دشمن نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

وی با بیان این‌که در پدافند غیرعامل باید طوری باشیم که اگر شناسایی شدیم دشمن نتواند در ما نفوذ کند، افزود: مفهوم دفاع غیرعامل این است که در مقابل پیشرفت علمی و نظامی دنیا دارای قدرت شناسایی و فناوری باشیم.

حاتمی اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی و تولید باور عمومی نسبت به پدافند غیرعامل در سطح گسترده صورت بگیرد کما اینکه در سال گذشته هفت هزار کارشناس پدافند غیرعامل آموزش داده شده است.

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که پنج وزیر نیرو، نفت، دفاع، علوم و کشور عضو کمیته پدافند غیرعامل هستند، خاطرنشان کرد: زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی، صرفه‌جویی کلان اقتصادی و حفظ تجهیزات سازه‌های گران‌قیمت از اهداف پدافند غیرعامل است.

وی آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مخاطب را از سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل دانست و گفت: هم‌اکنون 1500 دانشجو با گرایش پدافند غیرعامل در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حاتمی با بیان این‌که در پدافند غیرعامل باید نسبت به آمادگی روحی و معنوی افراد به‌عنوان یک اقدام اساسی توجه شود، افزود: پدافند غیرعامل تهدیدهای انسان‌ساز را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

کد N1011494

وبگردی