آفتاب

461 هزار هکتار از اراضی ملی‌ سمنان سنددار شدند

461 هزار هکتار از اراضی ملی‌ سمنان سنددار شدند

‌رئیس اداره واگذاری و ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور سند مالکیت تک برگی برای بیش از 461 هزار هکتار از اراضی منابع ملی و دولتی استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، ذوالفقار ربانیان در حاشیه جلسه حفاظت و امور اراضی استان سمنان، گفت: در اجرای تبصره 3 قانون جامع حدنگار (کاداستر) و ماده 9 همین قانون با هماهنگی و همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک استان و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیش از 461 هزار هکتار از اراضی منابع ملی و دولتی استان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ثبت و سند مالکیت تکبرگی آن صادر شد.

وی‌ هدف از اجرای طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات و ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی را اعمال استاندارد ملی کاداستر در نقشه‌های اجرایی مقررات ثبت مالکیت دولتی برشمرد و افزود: در این طرح برای اراضی ملی شده، موات، اراضی مستحدث ساحلی و ... سند مالکیت اخذ می‌شود.

رئیس اداره واگذاری و ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی منطبق بر پایگاه ملی اطلاعات مکانی و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی و دولتی، تثبیت مالکیت و تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی ملی و دولتی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین‌خواری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

ربانیان تصریح کرد: با تداوم اجرای طرح کاداستر و در صورت تأمین اعتبار برای 9 میلیون و 300 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان اعم از اینکه سند دفترچه‌ای آن اخذ شده یا نشده باشد، در سال‌های آینده، سند تک برگی اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1011473

وبگردی