آفتاب

حضور وزیر دفاع آمریکا در منطقه غیرنظامی مرز دو کره

حضور وزیر دفاع آمریکا در منطقه غیرنظامی مرز دو کره

وزیر دفاع آمریکا در حال بازدید از منطقه حائل جداکننده در مرز کره‌شمالی و جنوبی است تا بر تعهد آمریکا برای دفاع از متحد خود کره جنوبی در برابر پیونگ‌یانگ تاکید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز (یکشنبه )با هلی‌کوپتر از سئول به منطقه‌ غیرنظامی ‌در مرز دو کره رفت. این منطقه براساس یک توافق بین‌المللی و پس از آن ایجاد شد که آتش‌بس به جنگ کره در ژوئیه 1953 پایان داد. ائتلاف سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا در جنگ‌ هزینه‌بر سه ساله در طرف کره جنوبی می‌جنگید.

این اولین سفر کارتر به منطقه غیرنظامی در مزر دو کره به عنوان وزیر دفاع آمریکاست. وی سپس به سئول باز می‌گردد تا مذاکرات امنیتی سالیانه ای را با رهبران دفاعی کره جنوبی داشته باشد. کارتر در روستای مرزی پانمونجوم گفت: بودن در اینجا از نزدیک به شما نشان می‌دهد که چقدر این بخش از جهان خطرناک است.

انتظار می رود که مذاکرات بر پیشرفت سئول در توسعه ظرفیت نظامی متمرکز باشد به گونه‌ای که در صورت حمله کره شمالی دیگر نیازی به آمریکایی ها برای فرماندهی نیروهای کره جنوبی نباشد. رئیس پنتاگون در جمع خبرنگاران همراهش گفت: کره شمالی به شدت غیرقابل پیش‌بینی است. ما همواره آماده مقابله با هرگونه فتنه انگیزی هستیم.

انتهای پیام

کد N1011434

وبگردی