آفتاب

اعتراض لیبی به ورود چند فروند شناور نظامی ایتالیا به آب‌های این کشور

اعتراض لیبی به ورود چند فروند شناور نظامی ایتالیا به آب‌های این کشور

دولت موقت لیبی با اعتراض به ورود سه شناور نظامی ایتالیا به سواحل شرقی بنغازی تاکید کرد که این اقدام ایتالیا بدون اجازه دولت لیبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، دولت موقت لیبی شنبه شب در بیانیه‌ای با اعلام اینکه نیروهای دریایی وابسته به ارتش لیبی سه شناور نظامی ایتالیا را در شرق سواحل بنغازی رصد کرده‌اند، تاکید کرد: این شناورها بدون هماهنگی با ارتش لیبی وارد آب‌های منطقه‌ای کشور شده‌اند.

دولت لیبی در این بیانیه اعلام کرد: ورود شناورهای نظامی ایتالیا به آبهای لیبی نقض حاکمیت لیبی است. این شناورها تا رسیدن به نزدیکی سواحل دریانه در شرق بنغازی پیشروی کردند.

لیبی دولت ایتالیایی را در ورود بدون هماهنگی شناورهای نظامی به آبهای لیبی مسوول دانسته و اعلام کرد که همه تدابیر لازم برای حمایت از مرزهای دریایی‌اش را اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال شبکه خبری العربیه گزارش داد که جنگنده‌های لیبیایی بر فراز منطقه دریانه به منظور هشدار دادن به شناورهای نظامی ایتالیا به پرواز درآمدند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که مقرهای داعش در لیبی توسط جنگنده‌های ناشناس که احتمال می‌رود متعلق به یک کشور خارجی باشد، هدف قرار گرفته‌است.

انتهای پیام

کد N1011412

وبگردی