آفتاب
آمریکا؛ همچنان شیطان بزرگ/۱

استکبارستیزی را باید دنبال کنیم

استکبارستیزی را باید دنبال کنیم

معاون سیاسی سپاه با اشاره به تحولات پسابرجام گفت: کنار گذاشتن تقابل و رفتن به سمت تعامل در مقطع فعلی آمریکایی‌ها را به طمع نفوذ و بازگشت به ایران انداخته است.

رسول سنایی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استکبار ستیزی پیام واقعه ۱۳ آبان است، اظهار داشت: واقعه ۱۳ آبان که در واقع بر اثر مداخلات آمریکایی ها در امور داخلی ایران و حمایت از شاه فراری بود و یک نوع دهن کجی به ملت ایران به حساب می آمد، تنها یک مرحله از این واقعه است.

وی افزود: ورود آمریکایی ها در مسائلی دیگر مثل حمایت از صدام در جنگ و یا مداخله در صحرای طبس ماهیت و خوی استکباری آمریکا را نشان می دهد. آمریکا تحمل یک انقلاب مردمی و حرکت مردم ما به سمت استقلال را نداشت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا تصور می کرد با تجربه کودتای ۲۸ مرداد که توانسته بود شاه را به ایران بازگرداند و وابستگی ایران را تثبیت کند، می تواند یک بار دیگر تسلط خود را در جمهوری اسلامی ایران دنبال کند، ادامه داد: آمریکا بدنبال تکرار این ماجرا به شیوه ای دیگر بود.

وی افزود: سفارت آمریکا به جای ایفای نقش و وظیفه ای که معمولا در عرصه دیپلماتیک بر عهده سفارتخانه ها است به یک پایگاه برای اعاده نفوذ آمریکا در ایران تبدیل شده بود.

سنایی راد با اشاره به اینکه اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی موجب عذرخواهی آمریکا شد، گفت: دانشجویان با بدست آوردن مدارکی ماهیت مداخله جویانه و سلطه گرانه آمریکا را نشان دادند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: واقعه ۱۳ آبان باعث شد تا یک رسوایی برای آمریکا رقم بخورد. اقدام انقلابی علیه آمریکایی ها به فروپاشی ابهت پوشالی آمریکا انجامید که در واقع این اقدام انقلابی دانشجویان تصویر «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» بود.

آمریکا به دنبال دیکته کردن سلطه بر دیگر کشورها است

سنایی راد بزرگداشت این مناسبت را تجلیل از اقدام انقلابی دانشجویان و ابراز نفرت نسبت به ماهیت مداخله جویانه آمریکا دانست و ادامه داد: آمریکایی ها نشان دادند که تنها زمانی حاضرند مناسبات و تعاملاتی با ما داشته باشند که ما را به عنوان یک ابزار برای سلطه بر منطقه بکار بگیرند.

وی افزود: اگر ما به سمت استقلال حرکت کنیم آنها حاضرند با صدام همکاری کنند و حمایت از گروههای برانداز با برندهای مختلف که یک ویژگی مشترک بنام تروریسم و نقض حقوق بشر را داشته اند مغایر با شعارهای ظاهری آنها نیست. آمریکایی ها حاضر بودند به هر قیمتی برای بازگرداندن سلطه خود به ایران ایستادگی کنند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه تفاوت هایی بین ما و آمریکا وجود دارد اذعان کرد: ما بدنبال اعاده یک هویت هستیم که استقلال را تایید می کند و آنها بدنبال حفظ هویتی هستند که سلطه بر دیگر کشورها را دیکته می کند.

وی گفت: از نگاه آنها یک نظم باید در دنیا حاکم باشد و گروهی مرکز بوده و گروهی دیگر پیرامون. آمریکایی ها حق خودشان می دانند که به عنوان مرکز، پیرامون را به خدمت بگیرند.

هویت انقلاب اسلامی عدم پذیرش ظلم است

سنایی راد هویت انقلاب اسلامی را عدم پذیرش ظلم عنوان کرد و ادامه داد: این موجب نوعی دو قطبی می شود که دنیا در مقابل استکبار باید بایستد و جمهوری اسلامی نقش کانونی الهام بخش برای مظلومان در مقابل مستکبران سلطه جو را دارد.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به تحولات پسابرجام گفت: کنار گذاشتن تقابل و رفتن به سمت تعامل در مقطع فعلی آمریکایی ها را به طمع نفوذ و بازگشت به ایران انداخته است.

وی هدف آمریکایی ها از نفوذ را تغییر باورهای برآمده از انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب، استکبار ستیزی را به عنوان یک باور مطرح کرده است و آنها می خواهند این را تغییر داده و سازش را جایگزین آن کنند.

معاون سیاسی سپاه گفت: کوتاه آمدن برآمده از روحیات انقلابی نیست و تابوشکنی علیه استقلال طلبی و یا حتی سرزنش استقلال است. در چنین شرایطی پادزهر هدف پلید آمریکایی ها جلوگیری از بزک شدن چهره آن است.

رفتن به سمت تعامل، آمریکایی ها را به طمع انداخته

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای نتیجه گیری از جنگ های نیابتی که در منطقه به راه انداخته اند، به دنبال تغییر فضا هستند و می خواهند الگوی مذاکره را جایگزین مبارزه کنند.

سنایی راد با بیان اینکه آمریکایی ها نمی خواهند جمهوری اسلامی الهام بخش مبارزه باشد و به مقاومت اسلامی و ایستادگی کمک کند، تصریح کرد: آنها می خواهند نوعی مذاکره برای کوتاه آمدن و دعوت و همراه سازی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را رقم بزنند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: در چنین شرایطی اگر چنین اتفاقی بیفتد در واقع عمل راهبردی کشور ما در منطقه تضعیف خواهد شد و نیروهای مبارز با این تصور که جمهوری اسلامی در مقابل استکبار کوتاه آمده است دچار یک نوع فطرت و نگرانی خواهند شد که این به ضرر منافع ملی ما است.

وی در پایان گفت: برای پاسداشت از منافع ملی در این برهه از تاریخ، باید استکبارستیزی را دنبال کنیم.

کد N1011277

وبگردی