آفتاب

نقوی حسینی: ایران مخالف تصمیم‌گیری کشورهای دیگر برای سوریه است

نقوی حسینی: ایران مخالف تصمیم‌گیری کشورهای دیگر برای سوریه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ایران در نشست وین درباره سوریه، تاکید کرد که ملت سوریه باید خودشان برای حکومتشان تصمیم بگیرند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بالاخره غربی‌ها سر عقل آمدند و فهمیدند بدون جمهوری اسلامی ایران امکان حل بحران سوریه وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی نسبت به سوریه دارد و معتقد است بر اساس مبانی دموکراسی از بیرون نباید برای یک ملت تصمیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ملت سوریه خودشان باید برای حکومت‌شان تصمیم بگیرند، افزود: در میدان سوریه همه این واقعیت را درک کرده‌اند که ایران حضور جدی و تعیین کننده‌ای در مساله سوریه دارد لذا مجبور شدند از مواضع جمهوری اسلامی ایران استقبال کنند و ایران را به نشست دعوت کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: غربی‌ها به دنبال موضوعات دیگری هستند در حالیکه مساله اصلی سوریه، مساله تروریسم است و نه مساله نوع حکومت که دیگران برای آن تعیین تکلیف کنند. ابتدا باید تکلیف گروه‌های تروریستی در سوریه مشخص شود و سلاح‌ها زمین گذاشته شود، حمایت از گروه‌های تروریستی توسط غربی‌ها قطع شود و بعد از اینکه فضای سوریه آرام شد مردم نسبت به حکومت آن تصمیم بگیرند و هر کسی را می‌خواهند انتخاب کنند.

نقوی حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ توصیه‌ای به ملت سوریه ندارد ولی با اینکه کشورهای دیگر برای ملتی تصمیم بگیرند به شدت مخالف است و اجازه نمی دهد چنین تصمیماتی گرفته شود که این اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران می‌تواند بر اساس مواضع اصولی خود تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی راجع به سوریه را به سوی واقعیت‌های موجود هدایت کند، افزود: ایران اجازه نمی‌دهد برخی قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل وابسته به آنها به دنبال منافع خودشان باشند و منافع ملت سوریه را فدای منافع خودشان کنند و آن را مورد مطالعه قرار دهند.

انتهای پیام

کد N1011241

وبگردی