آفتاب

احتمال اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به سوریه

احتمال اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به سوریه

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قزاقستان از احتمال اعزام نیروهای بیشتری به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از اعزام نیروهای بیشتر ارتش این کشور به سوریه در آینده ای نزدیک خبر داد. وی در مراسم افتتاح سفارت این کشور در بیشکک پایتخت قزاقزستان گفت: احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سوریه وجود دارد.

وی گفت: البته هنوز قطعی نیست که آمریکا بخواهد نیروهای بیشتری به سوریه اعزام کند ولی دولت آمریکا روی این طرح کار خواهد کرد.

آمریکا اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد برای مبارزه با داعش نیروی نظامی به سوریه اعزام کند.

 وزیر امور خارجه آمریکا در این مراسم داعش را شیطان خطاب کرد و گفت: در صورت نیاز نیروهای نظامی بیشتری برای نابودی این گروه اعزام خواهیم کرد.

اوباما پیش از این در کنفرانس خبری کاخ سفید گفته بود که به هیچ عنوان قصد ندارد نیروی نظامی به سوریه اعزام کند. این در حالی بود که روز جمعه کاخ سفید از اعزام 50 نفر از نیروهای ویژه این کشور به سوریه خبر داد.

کری در سخنرانی اش در بیشکک گفت: داعش به طور حتم برای تمام کشورها تهدید بزرگی محسوب می شود و باید به هر طریقی نابود شود. وی افزود: دولت آمریکا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

جان کری برای دیدار و گفتگو با سران کشورهای آسیای میانه در حال حاضر در قزاقستان حضور دارد و در مراسمی سفارت آمریکا در این کشور را افتتاح کرد.

یک مقام آمریکایی می گوید هدف کری از این سفر به آسیای میانه جلب اطمینان آنها از امنیت در مقابل داعش است. در خبرها آمده بود که داعش قصد دارد از طریق افغانستان وارد کشورهای آسیای میانه شود.

کد N1011182

وبگردی