آفتاب

تصمیم آلمان برای اعمال محدودیت در همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

تصمیم آلمان برای اعمال محدودیت در همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

دولت آلمان اعلام کرد که اقدامات جدیدی را برای محدود سازی فعالیت‌های آژانس اطلاعاتی این کشور بعد از انتشار گزارش رسمی نه چندان خوشایند مبنی بر وجود رابطه پنهانی میان این آژانس و آژانس امنیت ملی آمریکا اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین ویرتز، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که برلین در آینده قوانین سرسختانه‌ای درباره همکاری سرویس فدرال اطلاعات آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا اعمال خواهد کرد.

این اقدامات پس از این اعلام شد که بازرس ویژه انتخاب شده از سوی دولت آلمان در آخرین گزارش خود ادعا کرد که سرویس فدرال اطلاعات آلمان درباره متحدان اروپایی این کشور برای آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی می‌کند.

ویرتز ادامه داد: یافته‌ها نشان می‌دهد که کمبودهای سازمانی و تکنیکی در حوزه بررسی‌ها و پیگیری‌های استراتژیک وجود دارد.

وی ادامه داد: البته نشانه‌ای مبنی بر جاسوسی جمعی از شهروندان اروپایی و آلمانی وجود ندارد.

کورت گرولیچ، بازرس ویژه در گزارش خود که کپی آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، اعلام کرده است آژانس امنیت ملی آمریکا لیست بلند بالایی از دفاتر دولت‌های اروپایی به عنوان اهداف خود برای جاسوسی دارد و بدین ترتیب آمریکا قراردادهای خود را در این زمینه نقض کرده است.

آلمان هنگامیکه اطلاعاتی توسط ادوارد اسنودن در سال 2013 مبنی بر جاسوسی آژانس‌های امنیتی آمریکا از جهان به خصوص آلمان منتشر شد، واکنش شدیدی نشان داد.

انتهای پیام

کد N1010998

وبگردی