آفتاب

مشارکت انگلیس با دو کشتی جنگی و 2800 سرباز در رزمایش ناتو

مشارکت انگلیس با دو کشتی جنگی و 2800 سرباز در رزمایش ناتو

حدود سه هزار سرباز انگلیسی و دو کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور در بزرگترین رزمایش برگزار شده از سوی ائتلاف ناتو در بیش ازیک دهه گذشته شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هدف از برگزاری این رزمایش از سوی ناتو تمرین و آزمودن یک نیروی واکنش سریع چند ملیتی متشکل از نیروهای ویژه به همراه نیروهای هوایی، زمینی و دریایی اعلام شده است.

قرار است در این رزمایش ناتو با عنوان رزمایش Trident Juncture مجموعا 36 هزار پرسنل نظامی متعلق به 30 کشور و همچنین نهادهای اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و 12 سازمان غیردولتی مهم مشارکت کنند.

این رزمایش به طور عمده در کشورهای ایتالیا، پرتغال و اسپانیا برگزار شده و بخش‌هایی از آن نیز در کشورهای بلژیک، کانادا، آلمان، هلند و نروژ برگزار می‌شود. رزمایش دریایی ناتو در حال حاضر در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه در حال برگزاری است.

انگلیس دو کشتی جنگی مهم خود شامل ناو حامل هلی کوپتر HMS OCEAN و کشتی تهاجمی HMS BULWARK را در این رزمایش به همراه 2800 سرباز خود شرکت داده است.

در طول این رزمایش ناوگان کشتی‌های جنگی چند کشور، صفی به طول صدها متر به وجود آوردند تا از آنها عکسی برای نشان دادن قوای نظامی شرکت کننده در رزمایش گرفته شود.

ژنرال هانس لوتار دومروزی، فرمانده واحد فرماندهی نیروی مشترک "برانسام" اظهار کرد: هدف این رزمایش آزمودن و تمرین دادن نیروی واکنش سریع ناتو به عنوان یک نیروی دارای آمادگی و قابلیت فنی پیشرفته به همراه تجهیزات نیروهای ویژه و نیروهای دریایی، زمینی و هوایی است.

وی تاکید کرد: تقویت نیروهای واکنش‌دهنده ما بخشی کلیدی از تلاش کلی ناتو برای تطبیق با چالش‌های امنیتی نوظهور است.

وی افزود: رزمایش Trident Juncture 2015 به این منظور طراحی شده تا تضمین شود رویه‌های ما در صورت بحران واقعی موثر خواهند بود زیرا شغل ما این است که همیشه آماده دفاع از مردم، اراضی و ارزش‌های ائتلافمان باشیم.

انتهای پیام

کد N1010990

وبگردی