آفتاب
صلیب سرخ جهانی:

کمک های بشردوستانه باید هر چه سریعتر به یمن ارسال شود

کمک های بشردوستانه باید هر چه سریعتر به یمن ارسال شود

کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به وخامت شرایط اقتصادی و معیشتی مردم یمن، خواستار ارسال فوری کمک های غذایی و انسان دوستانه به یمن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، سازمان صلیب سرخ جهانی خواستار ارسال هر چه سریعتر کمک های بشردوستانه به شهرهای مختلف یمن شد.

بر اساس این گزارش، این سازمان با تاکید بر رفع فوری محاصره شهرهای یمن و ورود مواد غذایی و سوخت به شهرها تاکید کرد: با اینکه ارسال این کمک ها تنها راه حل اطعام ۲۵ میلیون یمنی نیست، ولی باید هرچه سریعتر این کمک ها به یمن فرستاده شود.

همچنین، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، روز گذشته خواستار فراهم کردن شرایط امنیتی برای ورود به شهر «تعز» شد و در این باره گفت: درگیری ها در تعز مانع رسیدن کمک های غذایی به این شهر شده است و هزاران نفر در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

این سازمان افزود: آخرین بار که کمک های غذایی به تعز سومین شهر بزرگ یمن رسید، ۵ هفته پیش بود و بین ۲۴۰ هزار نفر توزیع شد.

گفتنی است ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ۷ ماه پیش، یمن را به صورت هوایی و دریایی محاصره کرده و اجازه ورود کمکهای انسان دوستانه و غذایی را به این کشور به ویژه مناطق تحت کنترل نیروهای انصارالله نمی دهد که بر اثر آن شرایط اقتصادی و وضع معیشتی مردم بحرانی شده است.

به عنوان مثال، ائتلاف ضد یمن، اردیبهشت امسال در دو نوبت از ارسال کمک های بشردوستانه ایران جلوگیری کرد و حتی برای ممانعت از فرود هواپیمای حامل کمک های غذایی، اقدام به بمباران باند فرودگاه صنعاء کرد. مطابق گزارش سازمان ملل متحد در ماه گذشته، وضعیت غذایی در ۱۰ استان یمن، فوق العاده و بحرانی گزارش شده است.

کد N1010773

وبگردی