آفتاب

وکیل بابک زنجانی: ۴۴ صفحه از ۲۰۰ صفحه از دفاعیات قرائت شد/ از دفاعیات موکلم لذت بردم

وکیل بابک زنجانی: ۴۴ صفحه از ۲۰۰ صفحه از دفاعیات قرائت شد/ از دفاعیات موکلم لذت بردم

ایرنا نوشت: وکیل بابک زنجانی گفت: موکلم در جلسه امروز 44 صفحه از دفاعیات 200 صفحه ای خود را قرائت کرد که این دفاعیات واقعیت اصلی پرونده را روشن می کند.

 رسول کوهپایه زاده روز شنبه بعد از چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در جمع خبرنگاران، افزود: پس از شنیدن اتهامات گوناگون از سوی افراد مختلف؛ به هر تقدیر، نوبت به موکلم رسید که از خود دفاع کند و سپاسگزارم که دادگاه، این فرصت و اجازه را داد تا موکلم از حقوق دفاعی خود بهره مند شود.
وی، ادامه داد: در دفاعیاتی که امروز زنجانی در محضر دادگاه قرائت کرد و توضیحاتی که داد، فکر می کنم قسمت مهم و عمده واقعیت را روشن خواهد کرد.
کوهپایه زاده، خطاب به رسانه ها اظهار داشت: اینجا وظیفه شما رسانه ها است که واقعا همان طور که کیفرخواست را با همه جزئیات و وسواس و با رعایت بی طرفی منتشر کردید؛ با همان وسواس و با رعایت بی طرفی، عین اظهارات موکلم را منتشر کنید تا افکار عمومی در جریان قرار بگیرند.
وکیل بابک زنجانی، خاطرنشان کرد: با قرائت دفاعیات از سوی موکلم، فضای خوبی برای اذهان بیدار و بی طرف ایجاد شد و از آنجا که بحث، فنی و تکنیکی است و دانش اقتصادی و بانکی می خواهد؛ جدای از دانش حقوقی، فکر می کنم موکلم سعی کرد با یک زبان مشترک، طرفین دعوا را به گوش کردن دفاعیات خود، فرا خواند.
وی با ابراز امیدواری از ادامه داشتن این روند در دادگاه و رسیدگی بی طرفانه به این پرونده، گفت: هرچند تصمیم و تشخیص با دادگاه است؛ اما امروز خودم به عنوان فردی حقوقی از دفاعیات موکلم لذت بردم و امیدوارم که در نهایت به ابراز حقیقت نتیجه بدهد.
وکیل بابک زنجانی با تأکید بر اینکه جلسه بعد و حتی جلسات بعدی به ادامه دفاعیات موکلم می گذرد، اضافه کرد: قسمت عمده ای از دفاعیات را خود بابک زنجانی نوشته بود؛ چون بحث، تخصصی است و من تنها اصلاحات جزئی از باب چارچوب حقوقی انجام دادم.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:امروز، دو تن در جایگاه کارشناسان نشسته بودند که نمی دانم کارشناسان رسمی دادگستری و یا کارشناسان بانک مرکزی بودند؛ اما صحبت همیشگی ما این است که کارشناسان بانک مرکزی به دلیل ذینفع بودنشان،صلاحیت اظهارنظر ندارند.
به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده یعنی «م . ش» و «ح.ف.ه» در شعبه 15 دادسرای انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد و بر اساس اعلام دادگاه فردا (یکشنبه) جلسه پنجم رسیدگی به این پرونده خواهد بود.

۴۲۴۲  

کد N1010622

وبگردی