آفتاب

معاون داووداوغلو: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه "سندروم استکهلم" دارد!

معاون داووداوغلو: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه "سندروم استکهلم" دارد!

معاون نخست وزیری ترکیه در اظهاراتی گفت: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه درباره بشار اسد که رویکرد خصمانه‌ای علیه کردها دارد، دچار سندروم استکهلم شده است زیرا آنها در واقعیت به بازیچه‌ای در دستان اسد تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، یالچین آک دوغان، معاون نخست وزیری ترکیه اعلام کرد: اکنون حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در همکاری با اسد به سر می‌برد، کسی که رویکرد متخصامی علیه کردها دارد. پدر اسد کسی بود که به دنبال از بین بردن کردها بود. آیا کسی بیشتر از وی کردها را کشته است؟ اما آنها قادر هستند که با این گونه افراد همکاری کنند. آنها سندروم استکهلم دارند!

معاون نخست وزیری ترکیه هم‌چنین اعلام کرد: با این که ترکیه به کوبانی‌ها کمک کرد و از لحاظ بعد انساندوستی از آنها حمایت کرد اما با این وجود این تلقی وجود دارد که ترکیه دشمن کردها است و کردها را انکار می‌کند.

وی اضافه کرد: حزب اتحاد دموکراتیک، کردهایی که به این گروه وابسته نیستند را بیرون می‌کند و با استفاده از سیاست سرکوبگرایانه خانه‌های اعراب و ترکمان‌ها را می‌سوزاند.

دولت ترکیه از اینکه کردهای سوریه علیه حکومت اسد اقدامی نمی‌کنند و تنها داعش را دشمن خود می‌دانند، عصبانی است.

به گزارش ایسنا، سندرم استکهلم پدیده‌ای روانی است که در آن گروگان یا زندانی حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان گیر یا زندان‌بان پیدا کرده و در مواقعی این حس وفاداری تا حدی است که از کسی که جان، مال و آزادیش را تهدید می‌کند، دفاع کرده و به صورت اختیاری و با علاقه خود را تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

کد N1010517

وبگردی