آفتاب

نوباوه: منتقدان صداوسیما دلیل ارائه کنند

نوباوه: منتقدان صداوسیما دلیل ارائه کنند

بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، عملکرد صداوسیما در بررسی برجام را بی‌طرفانه دانست و بر لزوم عدم جانبداری رسانه ملی در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: رسانه ملی مهم‌ترین رسانه است یعنی رسانه‌ای است که متعلق به گروه خاصی نیست. در گذشته هم این را دیده‌ایم؛ برگزاری مناظره‌ها و تعیین اوقات مختلف برای نامزدهای مختلف از جمله فعالیت‌های صداوسیما در انتخابات ریاست‌جمهوری بود البته در انتخابات مجلس این‌گونه نیست که هر کس بتواند صحبت کند، ولی رعایت بی‌طرفی برای جمهوری اسلامی یک اصل است چون مردم ما صاحب همه چیز هستند، در رسانه ملی هم شریک هستند.

او ادامه داد: رسانه باید طوری عمل کند که مثل گذشته شور و شوق ایجاد کند و ‌به مردم اطلاعات کافی بدهد. به نظر من اگر همین مساله که ایجاد شور و شوق لازم است رعایت شود وظیفه رسانه ملی انجام شده است. این که برخی به نسبت درخواست‌هایی که دارند اتهاماتی را به رسانه‌ها بزنند هیچ وقت کارا نبوده و ثابت شده که رسانه ملی در چند دوره اخیر در این زمینه‌ها خیلی خوب کار کرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی درباره تغییر رئیس صداوسیما و تاثیر آن بر رویه رسانه ملی نیز گفت: افراد در صداوسیما زیاد به عنوان سیاست‌گذار نیستند، سیاست‌ها براساس قانون اساسی است. همه چیز دقیقا بر اساس قانون تعیین می‌شود و تفاوتی هم نخواهد کرد.

نوباوه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقاداتی که نسبت به جانبداری صداوسیما در رابطه با بررسی برجام مطرح می‌شود،‌ گفت: هر کس می‌تواند انتقاد کند، مگر نسبت به رئیس‌جمهور و مجلس انتقاد نمی‌کنند؟ انتقاد چیز بدی نیست منتهی باید با برهان و استدلال باشد.

او افزود: آنها که این‌طور می‌گویند خودشان باید استدلال کنند. ما چنین چیزی ندیدم. بعضی‌ها حمله می‌کنند به خاطر این است که خودشان تمامیت‌خواه و زیاده‌خواه هستند و همیشه به نفع خودشان چیزی می‌گویند. البته به نظر بعضی‌ هم برعکس است. این طبیعی است. اگر نسبت به چیزی انتقاد نداشته باشید معلوم می‌شود مرده است. صداوسیمایی که این همه برنامه در زمینه‌های مختلف گذاشته و افراد مختلف در بررسی‌ها حتی با هم مشاجره می‌کردند کجا می‌تواند طرف داشته باشد؟ این‌ها حرفی است که همیشه بوده، ما هم 30 شنیده‌ایم.

نوباوه تاکید کرد: صداسیما به وظیفه خودش عمل کرده است. من بدون تعصب می‌گویم که صداوسیما خیلی خوب عمل کرده است. بعضی‌ها چیز دیگری می‌گویند خوب برهان بیاورند. من هم می توان بگویم رئیس جمهور اصلا کار نمی‌کند. پس کارهای مملکت را چه کسی انجام می‌دهد؟ این است که به نظر من این صحبت‌ها اصلا منطقی نیست.

انتهای پیام

کد N1010381

وبگردی